لازمه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان رسالت ایجاد تجهیزات کامل است

پورحضرت گفت: لازمه بستری و درمان بیماران کرونایی ایجاد بستر کامل درمانی و بهداشتی تجهیزات در بیمارستان رسالت ماسال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، با توجه به کم برخوردار بودن شهرستان ماسال، در حوزه بهداشت و درمان و به منظور محرومیت‌زدایی و ترمیم زیرساخت‌های بیمارستانی و نیز تعمیر و تجهیز و تکمیل بخش‌های مختلف بیمارستان رسالت ماسال جلسه‌ای با حضور سرهنگ خلبان «ولی رحمانی» فرمانده دانشکده هوانیروز و «وحید پورحضرت» فرماندار ماسال، حجت الاسلام «سیدهادی موسوی» امام جمعه  و حجت الاسلام صفوی امام جمعه اسبق شهرستان ماسال درمحل فرمانداری فومن برگزار شد.

 

فرماندار ماسال در این جلسه نقش نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران را در طول هشت سال دفاع مقدس، بحران‌های احتمالی، حوادث غیر مترقبه و ادوار مختلف و همچنین سالهای سازندگی بعد از جنگ بسیار پررنگ و حائز اهمیت برشمرد.

 

وی با اشاره به اپیدمی بیماری کرونا  در جهان و کشورمان که به عنوان یک بیماری همه گیر در جهان ظاهر شده گفت: به جهت مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری اقداماتی از سوی  ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف و شعار(( ارتش فدای ملت )) در سراسر کشور و نیز استان ما صورت گرفته که یکی از اقدامات بسیار موثر در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است.

 

پورحضرت افزود: شهرستان ماسال دارای بیمارستان ۳۲ تختخوابی است که دولت در آن اقدامات موثری در بحث حوزه درمان و توسعه بخش‌های مختلف عمومی و تخصصی انجام داده است.

 

 فرماندار ماسال با اشاره به افتتاح بخش اطفال بیمارستان رسالت که اخیرا در هفته دولت به بهره برداری رسید تصریح کرد: نصب دستگاه اکسیژن ساز که یکی از دغدغه‌های حوزه درمان جهت پیشگیری و درمان بیماران کرونایی و یکی از مولفه‌های اصلی در بخش درمان است با حمایت و پیگیری مسئولین محلی و نماینده صورت گرفت.

 

 وی با تاکید بر اینکه لازمه بستری و درمان بیماران کرونایی ایجاد بستر کامل درمانی و بهداشتی تجهیزات در بیمارستان است خاطرنشان کرد: به جهت شرایط فعلی  شبکه بهداشت و درمان و عدم تجهیز بخش آی سی یو  این بخش نیاز به تجهیز و ورود دستگاه های تخصصی است.

 

پورحضرت به بخش دیالیز اشاره داشت و گفت: دراین بخش نیز با توجه به بیماران متعددی که برای درمان به آن بخش مراجعه می‌کنند نیاز به دستگاه های جدید است.

 

فرماندار ماسل خاطرنشان کرد: تجهیزات  پزشکی و همچنین تجهیز بیمارستان به آمبولانس جهت حمل و نقل بیماران و افراد حادثه دیده از نیازهای اصلی بیمارستان است.

 

« ولی رحمانی» در این جلسه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران جامعه‌ای از نظام است اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و فرمانده مقتدر ارتش هدایت و رهبری می‌شود.

 

فرمانده دانشکده هوانیروز افزود: بنده در نیروی های مسلح و در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار سربازی را دارم  ارتشی که در ۸ سال دفاع مقدس در کنار سایر همرزمان سپاهی و نیروی انتظامی عاشقانه از مرزها و کشور دفاع جانانه کردند و ۴۸ هزار لاله سرخ را به ایران اسلامی تقدیم کرده است.

 

وی با بیان اینکه فرزندان شما در ارتش ایران در سراسر این مرز و بوم برای امنیت ایران اسلامی جان‌فشانی می‌کنند گفت: در پهنه خلیج فارس و دریای عمان ارتش ایران قدرت نظامی خود را به رخ کشورهای منطقه و دنیا می‌کشد و اگرچه طالب صلح است اما در تمامی یگان های نیروهای مسلح آمادگی رزمی ارتش در اوج قرار دارد تا در مقابل هر نگاه خصمانه دشمن جانانه به او پاسخ بدهیم.

 

رحمانی تصریح کرد: ارتش ایران با شعار ارتش فدای ملت در همه عرصه ها اعم از نظامی ،بهداشت و درمان، حوادث غیر مترقبه ،عمرانی و محرومیت زدایی آماده خدمتگزاری است.

 

فرمانده دانشکده هوانیروز بیان کرد: علاوه بر وظایف حوزه دفاعی ارتش در راستای منویات فرمانده معظم کل قوا در حوزه محرومیت‌زدایی نیز وظیفه همه نیروهای مسلح است که در خیلی از استانها این امر صورت گرفته است و پس از شروع شیوع ویروس کرونا هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان گیلان اعزام شد و در مدت زمان ۹ ماه است که در این استان  مستقر گردید.

 

وی با بیان اینکه دانشکده هوانیروز ارتش اقدامات ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان، عمرانی و محرومیت زدایی و امور مساجد انجام داده است  خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و تجهیزات پزشکی هوانیروز ارتش امکانات بسیار خوبی را در اختیار درمانگاه های وزارت بهداشت در بازسازی،نوسازی وتجهیزات بیمارستانی قرار داده که با پیگیری و هماهنگی صورت گرفته این امر برای بیمارستان رسالت ماسال نیز محقق پیدا کند.

کد خبر 1095388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha