مسئولان باید شرایط فرزند آوری و افزایش جمعیت را فراهم کنند

امام جمعه یاسوج گفت: اگر خواهان این هستیم که اسلام و مکتب تشیع حفظ شود، باید فرزند آوری و افزایش جمعیت بیشتر شود، هر چند مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۶ شهریور ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه و معصییت، اظهار کرد: غفلت از اوامر خدا و سرپیچی از آن دستورات باعث جهنمی شدن انسان می شود و چنین انسان هایی در غفلت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحد و امام جمعه یاسوج گفت: در نقطه مقابل کسانی که به انبیاء و واجبات الهی ایمان آوردند و دستورات الهی را عمل می کنند، خداوند متعال آنها را در دنیا به سوی دین هدایت و به سوی بهشت رهسپار می کند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه انجام واجبات درب ورودی بهشت است، ادامه داد: انسانی که فتنه گر باشند و بستر فحشا و خیانت را فراهم کنند، در همین دنیا جزای خود را خواهند دید و انسانی که پایبند به دین و دیانت باشد، اجر او بهشت خداوندی است.  
 

وی با بیان اینکه بهشت مراتب دارد، گفت: دیدار پرودگار عالم یک‌ مرتبه است و برای برخی در این دنیا لقاالله حاصل می شود، یعنی صفات جمال و جلال خداوند را مشاهده می کنند، چنین افرادی نعمت های بی پایان بهشت را درک می کنند.

 

امام جمعه یاسوج افزود: سراسر عالم و هر ذره عالم آیه و نشانه خداوند و بزرگ ترین آیه خلق انسان است، تمام عالم نشانه حق و عظمت خدا است.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷ شهریورماه، روز شعر و ادب فارسی را یادآور شد و گفت: شعر و ادب زبان گویای علم، ادب و زبان دوم اسلام است، شاعرانی که با پیام های خود همه انسان ها را هدایت می کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی زبان فارسی خود را فراموش می کنند و زبان بیگانه را دنبال می کنند، گفت: زبان فارسی زبان اخلاق و ادب است.
 

نماینده ولی فقیه دذر استان کهگیلویه و بویراحمد به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کشور در شرایط سختی به سر می بُرد که جنگ تحمیلی آغاز شد و بهانه او جزایر سه گانه بود و از زمین، هوا و دریا با همراهی آمریکا و انگلیس به کشور ما حمله کرد و در این جنگ حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد .
 

آیت الله حسینی در ادامه با اشاره به اینکه صدام باعث شد استعمار و استکبار به منطقه وارد شود، به گونه ای که تا امروز درگیر جنگ و آثار آن هستیم، اظهار کرد: کشور در جنگ تحمیلی قدرت خود را نشان داد و این پیروزی ما و ناکامی دشمن باعث عبرت جهانیان شد که نمی‌توان با زبان زور با ایران صحبت کرد.
 

وی افزود : نتیجه جنگ تحمیلی ذلیل شدن استکبار و استعمار بیگانگان بود و همه ملت ها درس عبرت برای آنها شد که نمی توان در مقابل ایران ایستاد‌.
 

امام جمعه یاسوج به هزار ۸۸۰ شهید استان، جانبازان و آزادگان اشاره کرد و گفت: جمعیت کشور به سمت صفر شدن حرکت می کند و در سال ۹۸، یک دهم رشد جمعیت بود که اگر از هر خانواده ای دو فرزند متولد شود جمعیت حفظ می شود.

 

آیت الله حسینی گفت: در روایت وجود دارد وقتی زن باردار می شود مانند مجاهدی بوده که با شمشیر خود در حال مجاهدت است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر خواهان این هستیم که اسلام و مکتب تشیع حفظ شود، باید فرزند آوری و افزایش جمعیت بیشتر شود، هر چند مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کند.

کد خبر 1095422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha