حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی با بیان اینکه غربی ها این را بدانند قوای سه گانه ما هیچ اصراری برای ادامه مذاکرات بیهود ندارد،گفت: در صورت عدم تعهد غربی ها به تعهداتشان دیگر حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش ضمن بزرگداشت هفتم ماه صفر به مناسبت‌‎های این روز یعنی شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی و ولادت حضرت موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و با بیان حدیث‌هایی از این امامان بزرگوار به بیان فضائل و مناقب ایشان پرداخت.

 

امام جمعه اسالم با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و ایثارگران به تشریح چگونگی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران و حمایت های همه جانبه جبهه استکبار جهای از صدام جنایتار پرداخت و افزود: تاریخ معاصر ما شاهد و گواه جدا شدن قسمت های بسیاری از خاک کشورمان در دوران شاهان بی کفایت قاجار و پهلوی بدون هیچ جنگ و درگیری است.

 

وی تصریح‌کرد: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی این است در طی هشت سال دفاع جانانه و مقدس خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

 

حجت‌‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان اینکه خودکفایی در زمینه های دفاعی و نظامی یکی از بزرگترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: هر چقدر ما قوی تر باشیم دشمنان جرأت کمتری بر جسارت و تجاوز به این مرز و بوم را خواهند داشت.

 

خطیب نماز جمعه اسالم ضمن بیان پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای در بازگشت غرور آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ساخت ناوشکن سهند و ناوبندر مکران را از مصادیق خودکفایی پس از دفاع مقدس دانست و گفت: حضور در حیاط خلوت آمریکا یعنی آب های اقیانوس اطلس و عملیاتی کردن تجهیزات و دانش بومی دریایی ما، قدرت نمایی بی نظیر در صحنه دریا بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیدار وی با رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، اظهارکرد: ابراز اطمینان وی از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان از دستاوردهای این سفربود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ادامه داد: سیاست دوگانه غربی ها در خصوص فعالیت های صلح آمیز کشورمان که همیشه سعی داشته اند با ابراز نگرانی از دستیابی ایران به سلاح اتمی آن را به اهرم فشار بر علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنند تمامی ندارد و علی‌رغم اظهار نظر مدیرکل آژانس مبنی بر عدم تصویب تحریم های جدید علیه ایران، همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه اسالم خاطرنشان‌کرد: غربی ها باید بدانند اینک قوای سه گانه ما و به خصوص دولت و مجلس انقلابی هیچ اصراری برای ادامه مذاکرات بیهود ندارند و در صورت عدم تعهد غربی ها به تعهداتشان دیگر حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم و فعالیت های صلح آمیز خودمان را بدون حضور در برجام ادامه خواهیم داد.

کد خبر 1095432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha