مساجد محل تربیت جوان مومن انقلابی است

حجت الاسلام اسماعیل پور با تاکید بر اینکه مسجدی که با قرآن و اهل بیت(ع) مراوده ای نداشته باشد موفق نمی شود گفت: تک تک مساجد و کسانی که به عنوان هیئت امنا و ائمه جماعت هستند برای تربیت جوان مومن انقلابی باید آنان را به سمت قرآن و اهل بیت(ع) ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۲۶ شهریور) با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما هنوز پای سفره کسانی نشسته ایم که با ایثار و گذشتن از خود این امنیت را برای ما به وجود آوردند و وظیفه ما حفظ آن ارزش‌ها و تشخیص آن اصلی است که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند.



امام جمعه موقت سنگر به نزدیک شدن روز اربعین نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی هنوز فضا حضور در این مراسم مهیا نیست اما امیدواریم با آن همه تلاشی که دشمن برای برگزار نشدن اربعین حسینی انجام می‌دهد تا نگذارد این فرهنگ خودش را آنگونه که باید نشان دهد، مسئولین ما به همان مقدار با نگاه آخرالزمانی به قضیه اربعین، حرکت هایی را انجام دهند تا هر چه زودتر این مشکل رفع شود.



وی همچنین ابراز امیدواری کرد: انشاءالله این اربعین حسینی همان اربعین حسینی باشد که اثر آن در سطح کشور ما و دنیا به مقداری باشد که مسیر تمدن جهانی اسلام کمی هموارتر شود و ما قدم های بیشتری را در این مسیر برداریم.



حجت السلام اسماعیل پور در ادامه به حرکت های نسبتاً کوتاه اما ارزشمند ریاست جمهور اشاره و اظهار کرد: برای همه سوال است که چگونه موضوع واکسینه کردن مردم در سال گذشته آنطور که باید پیگیری نشد ولی اکنون مراحل واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود گرفته است، و این نشان می دهد مسئله مسئله جمهوریت است که خیلی‌ها را اذیت می‌کند.



وی گفت: ما باید خودمان دقت کنیم که چه کسانی را با چه فکری در راس امور می گذاریم چرا که گاهی یک فکر می آید و در راس امور قرار می گیرد و این همه گرفتاری را با عنوان تدبیر و امید، برای مردم به وجود می آورد.



حجت الاسلام اسماعیل پور اضافه کرد: خیلی ها حتی به واسطه همین تدبیرها در قضیه خرید خانه، ماشین و حتی داشتن یک زندگی متوسط ناامید شدند و ما انتظار داریم و انتظار ما به حق است که دولت جدید این مشکلات را مرتفع کند هر چند به این مهم قائل هستیم که باید به این دولت نیز فرصت دهیم.



وی با بیان اینکه همانگونه که قرآن می فرماید «اگر ما در راس یک انسان با تقوا را قرار دهیم مطمئن باشید که خداوند کمک می کند» افزود: بر اساس جایگاه اجتماعی آدم ها مانند یک پدر در یک خانواده که گناه و یا معنویتش بر همه اثر می گذارد، امیدواریم این دولت همان دولتی باشد که مسیر تمدن اسلامی را هموار کند.

حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه در خصوص فعالیت و برنامه های فعالان بخش فرهنگی سنگر نیز اظهار کرد: باید مقداری تحلیلی بر روی این موضوع وقت گذاشت و فکر کرد و روی آن مطالعه و همفکری شود چرا که امیدواریم کارهای خوبی اتفاق بیفتد و این کارها منوط به آدمهای با فکر خوب است.

وی با تاکید بر اینکه نباید محتوای حدیث ثقلین را فراموش کنیم یادآور شد: رسول خدا فرمودند«من از بین شما میروم ولی دو یادگار گرانبها قرآن و اهل بیت را باقی می گذارم» از این رو این موضوع هم در نگاه فردی و هم در نگاه گروهی باید لحاظ شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: تک تک ما و چه کسانی که در جایگاه اجتماعی قرار می گیرند بدون قرآن و اهل بیت(ع) نمی‌توانند کاری را پیش ببرند چرا که معارف قرآنی با روضه و گریه بر سیدالشهدا(س) رنگ و بو می گیرد و اهل بیت(ع) معنا می شود.



وی با ابراز نگرانی از اینکه عده ای می گویند زمان قال صادق و قال باقر تمام شده است، اظهار کرد: اتفاقاً چون از اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم و فرزندان ما قال صادق(ع) و قال باقر(ع) نشنیده‌اند، نخوانده‌اند و با آن‌ها مانوس نیستند این اتفاق‌ها می‌افتد.


وی با تاکید بر اینکه فرهنگی که ما از آن دم می‌زنیم قرآن و اهل بیت است گفت: مجموعه های موفق در مساجد شهر سنگر این دو را داشتند و بیشتر زمانی به موفقیت رسیدیم که هیات ما در شب های جمعه شکل گرفت و نام امام زمان(عج) به زندگی ما آمد.



حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه خطاب به کسانی که ادعا می کنند فضا عوض شده است، گفت: فضای رسانه‌ای تغییر کرده است اما نرم افزار همان است و دشمن هم بر طبق یک نرم افزار واحد در حال کار است زیرا قرآن و روایات ما را مطالعه کرده است و از این طریق دارد به ما پاتک می زند.



وی افزود: مسجدی که با قرآن و اهل بیت مراوده ای نداشته باشد موفق نمی شود و تک تک مساجد و کسانی که به عنوان هیئت امنا و ائمه جماعت وظیفه دارند اگر می‌خواهند طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم کاری انجام دهند برای تربیت جوان مومن انقلابی پای کاری که مبنا داشته باشد، این است که به سمت قرآن و اهل بیت بروید و به بچه های خود یاد بدهیم.


حجت الاسلام اسماعیل پور وحدت رویه را مستلزم وحدت فکر دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش اهل بیت (علیه السلام) این بود که عقل امت را رشد دهند که این عقل رشد یافته بر جهل غلبه کند که بین امام و امت خلاء ایجاد نشود ولی متاسفانه اکنون این خلاء ایجاد شده است مردم آنطور که باید در زمان امام معصوم(ع) به آن رشد نرسیدند و طبیعتا در زمان غیر معصوم این مشکلات نیز بیشتر است ولی ما نباید از تلاش بایستیم.

وی گفت: نگاه امیدوارانه مقام معظم رهبری به آینده همان فرج امام زمان(عج) است و امیدواریم به مروز زمان با جلساتی که برگزار می شود وحدت فکر ایجاد شده و خودبخود وحدت رویه هم شکل خواهد گرفت و آنوقت در مجموعه های ما و تشکل های انقلابی، فرهنگی و هیات های مذهبی بتوانیم جوان های مومن و انقلابی پای کار را به هم نشان دهیم.

کد خبر 1095446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha