نوگرایی؛ لازمه ارتقای فرهنگ و هنر/فرهنگ و هنر، نیازمند «تسهیل‌ گری» و «حمایت‌ گری» است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: رویکرد این شورا «تسهیل‌گری» و «حمایت‌گری» در عرصه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حسین باغشیخی در حاشیه مراسم قدردانی از کارکنان پردیس سینمایی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در دوره ششم شورا به دنبال آن هستیم که در عرصه فرهنگ و هنر «تسهیل‌گر» و «حمایت‌گر» باشیم و فراتر از بیان صرف و زبانی این واژه‌ها، در پی آن هستیم که این رویکرد در میدان عمل و رفتار محقق شود و بیش از نقش تصمیم‌سازی، اثر تسهیل‌گری و حمایت‌گری در این حوزه داشته باشیم.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: فرهنگ و هنر برای روایت، همیشه یک جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته چنان که اگر روایت را از ذات رفتار فرهنگی و هنری حذف کنیم چه بسا عنصر دیگری باقی نماند.

 

باغشیخی با بیان اینکه سینما برای ما فراتر از جایگاه مکانی، پایگاهی معنوی محسوب می شود، افزود: ظرفیت‌هایی که در خاطرات‌مان نقش بسته و در سپهر رفتارهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته از دریچه فیلم به ما رسیده است.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با اذعان به وضعیت دشوار هنر در دو سال گذشته تأکید کرد: گرچه در این مدت اقتصاد هنر متحمل لطمات سنگینی شده اما از منظری امیدوارانه هم می‌توان مشاهده کرد که اگر جامعه ما در این مدت تاب‌آوری و تحمل کرد و ظرفیت های صبر و بردباری خود را محک زد، یکی از پشتوانه‌هایش هنر بود.

 

باغشیخی اضافه کرد: تاب‌آوری جامعه در ایام و بزنگاه‌های دشوار بواسطه مولفه‌های هنری افزایش یافته بنابراین جای آن دارد که بیش از گذشته به این حوزه در قالب توسعه کالبدی و غیرکالبدی توجه کنیم.

 

وی با بیان اینکه روح شهر فراتر از ساختارهای معماری به مولفه هنر و رفتارهای فرهنگی و هنری وابسته است گفت: به ویژه در برهه اخیر ثابت شد که هنرمندان شهر دارای ظرفیت‌های بی‌شماری هستند و می‌توانند دارای نقش الگوسازی برای جوانان منطقه باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر به موفقیت‌های ملی و بین‌المللی اعضای سینمای جوان در دو سال گذشته اشاره و تصریح کرد: هنرمندان این عرصه توانستند علاوه بر عرضه توانایی‌های خود، آثار برجسته‌ای به مخاطبان ارائه کنند بنابراین اگر همچنان در این فضا حرکت کنیم می‌توانیم در زمینه بازنمایی هنر کاشان، خروجی‌های فوق‌العاده‌ای ‌به دست آوریم.

 

باغشیخی ادامه داد: تلاش این دوره مدیریت شهری و شورای ششم بر مبنای استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگ و هنر به منظور استعلای این عرصه خواهد بود چراکه باور داریم «همگرایی» مهم‌ترین رکن تعالی فرهنگ و هنر شهر است.

 

وی با اشاره به اینکه از تمام پیشنهادها استقبال می‌کنیم گفت: به دنبال آن هستیم تا اگر گره‌ای هم در این حوزه وجود دارد با همگرایی و همدلی گشوده شود.

 

باغشیخی همچنین نوگرایی را لازمه ارتقای فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: علاوه بر نوگرایی در حوزه کالبدی، باید به دنبال شناسایی و به‌کارگیری مسیرهای میان‌بر و گلوگاه‌های ویژه برای توسعه مخاطب باشیم اتفاقی که اگر با اقناع مخاطب همراه باشد متعالی و موثرتر خواهد بود./

کد خبر 1095459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha