بستری ۶۳۷ بیمار کرونایی در گیلان/ ۵۵ پایگاه واکسیناسیون را انجام می‌دهند

مهرابیان با بیان اینکه پایگاه‌های واکسیناسیون استان گیلان به ۵۵ پایگاه رسیده است گفت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود ۶۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فردین مهرابیان» امروز (جمعه، 26 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و واکسیناسیون مردم، بیماری کرونا همچنان در گیلان جولان می‌دهد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان هم‌اینک به حدود 637 نفر رسیده است عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی که جدیدا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند هم 115 نفر گزارش شده است.

 

مهرابیان با تاکید بر اینکه 129 نفر از بیماران کرونایی در حال حاضر در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند تصریح کرد: 22 نفر بیمار کرونایی نیز جدیدا در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری شده‌اند.

 

وی تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را نیز 130 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: گرچه روند بستری بیماران در بیمارستان‌های استان گیلان نزولی است اما تداوم این روند نزولی بستگی به مشارکت مردم دارد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت شیوه نامه‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را توسط مردم امری لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی مدنظر قرار گیرد و از ماسک و لوازم بهداشت فردی استفاده شود.

 

مهرابیان اجتناب از عادی انگاری بیماری را توسط مردم امری بسیار مهم دانست و اذعان کرد: اشکال شدیدتر ابتلا به کرونا در مادران باردار بیشتر از سایر قشرها دیده شده است بنابراین سازمان جهانی بهداشت و متعاقب آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون کووید 19 را برای مادران باردار توصیه می‌کنند.


 
 وی با بیان اینکه امروز با وجود اینکه تعطیل بود اما کادر درمان همچنان مشغول خدمت به مردم بوده است اضافه کرد:  55 پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان گیلان و تعداد 20 پایگاه ثابت و متغیر در سطح شهر رشت، واکسیناسیون مردم را انجام می‌دهند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: مردم اطلاعات لازم در مورد پایگاه‌های واکسیناسیون را می‌توانند در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشاهده کنند همچنین سامانه تلفنی 4401 هم تا ساعت 11 شب پاسخگوی مردم است.

کد خبر 1095482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha