دستور تخلیه و ترخیص کالاهای لنج داران بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده صادر شد

استاندار خوزستان با بررسی مشکلات لنج دارانی که در ماه‌های اخیر اجازه ترخیص کالاهای خود را از بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده نداشتند، دستور تخلیه و ترخیص این کالاها را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان در پی سفر به شهرستان آبادان و بازدید از شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده و همچنین بررسی مشکلات لنج دارانی که در ماه‌های اخیر اجازه ترخیص کالاهای خود را از بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده نداشتند، دستور تخلیه و ترخیص این کالاها را صادر کرد. 

 

معطلی کالاهای لنج داران در تعاقب دستورالعملی بود که طی آن لنجداران فقط می‌توانستند در طول سال به یک بار سفر و انجام واردات مبادله بکنند. لنج دارانی که اجازه ترخیص نداشتند برای بار دوم بود که واردات کالاهای خود را انجام می‌دادند که با صدور بخشنامه‌ای امکان تخلیه و ترخیص آنها کن لم یکن شده بود. 

 

این امر با بازدید میدانی و دستور صریح استاندار خوزستان و تصویب فوری شورای تامین شهرستان آبادان مبنی بر صدور مجوز ترخیص سریع این کالاها همراه شد. 

 

در منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می تواند باعث رونق و آبادانی منطقه شود، اما موانع و مشکلاتی هم وجود دارد که در طی این سال‌ها به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و ضعف تدابیر و ضعف مدیریت مانع از این پیشرفت شده و این موانع را نتوانستند برطرف کنند. 

 

لازمه آن این است که تصمیمات بر اساس واقعیات که در صحنه وجود دارد انجام شود و به همین خاطر این سفر انجام شد و از منطقه اروندکنار تا منطقه مرز شلمچه بازدید داشتیم و انتظار داریم با تصمیماتی که گرفته شده هم در بخش مبادلات تجاری مرزی و هم در بخش مسافری به حول و قوه الهی مشکلات در این مناطق کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 1095484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha