عضویت در سازمان همکاری شانگهای شرایط نوینی را برای ما در عرصه بین‌الملل رقم می‌زند

بهمن با بیان اینکه حضور ایران در ترکیب سازمان شانگهای به عنوان عضو دائم، نشان می‌دهد تمامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران شکست خورده است، گفت: عضویت در این سازمان شرایط نوینی را برای ما در عرصه بین‌الملل رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین‌الملل شب گذشته (جمعه 26 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تاریخچه شکل‌گیری سازمان همکاری شانگهای به اوایل دهه ۹۰ میلادی باز می‌گردد، گفت: کشور‌های روسیه، چین و برخی از کشور‌های منطقه آسیای مرکزی تلاش کردند یک ساختار امنیتی برای حفظ امنیت مناطق و محیط پیرامونی خودشان ایجاد کنند که این سازمان در آغاز به نام «شانگ‌های پنج» معروف بود و از سال ۲۰۰۱ با پیوستن اعضای جدید شانگهای جدید شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی، مبارزه با هرگونه تجزیه‌طلبی و جدایی‌طلبی، مبارزه با قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان از جمله مباحث مطرح در این سازمان است، بیان کرد: سازمان همکاری شانگهای به دلیل ویژگی‌هایی که داشت هر روز قدرتمندتر و اثرگذار‌تر شد. این سازمان از رویکرد امنیتی خارج و به طور متوازن وارد حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی شد.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حضور ایران در ترکیب سازمان شانگهای به عنوان عضو دائم، نشان می‌دهد تمامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران شکست خورده است، گفت: عضویت در این سازمان شرایط نوینی را برای ما در عرصه بین‌الملل رقم می‌زند و این عوامل نشاندهنده آن است که موازنه قدرت از غرب به آسیا و اوراسیا در حال حرکت است.

کد خبر 1095497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha