دیدار  قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ با رهبر معظم انقلاب/ واکنش رئیس عدلیه به درخواست زن ایلامی

دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ با رهبر معظم انقلاب، واکنش رئیس عدلیه به درخواست زن ایلامی، استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی، بازگشایی تمامی مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دیدار  قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ با رهبر معظم انقلاب، واکنش رئیس عدلیه به درخواست زن ایلامی،  استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی، بازگشایی تمامی مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۷ شهریور است.

قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

در پی پیروزی‌های اخیر ورزشکاران ایران در رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، صبح شنبه ۲۷ شهریورماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. این دیدار با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد

پیش از این و در پایان برگزاری این مسابقات، رهبر انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه، عناوین به دست آمده از سوی ورزشکاران ایران را که باعث شادی دل مردم شده بود، به آنان تبریک گفته بودند.

کاروان المپیک ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰، موفق به کسب هفت مدال (۳ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز) و رتبه بیست‌وهفتم شده بود. همچنین قهرمانان پارالمپیکی ایران نیز که به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «کاروان سردار دلها» در بازی‌های توکیو شرکت کرده بودند، با کسب ۲۴ مدال (۱۲ طلا، ۱۱ نقره، یک برنز) و رتبه سیزدهم بهترین نتیجه تاریخ ورزش جانبازان و معلولان ایران را در ادوار پارالمپیک از آن خود کردند.

 

واکنش رئیس عدلیه به درخواست زن ایلامی

صفحات اجتماعی رئیس دستگاه قضا ejeii_org با انتشار فیلمی با عنوان «واکنش رئیس عدلیه به درخواست زن ایلامی» و با استفاده از هشتگ «تحول به نفع مردم» نوشت:

با شروع ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در قوه قضائیه که با تأکیدات رهبر انقلاب در مسائلی همچون «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» همراه بود، رئیس عدلیه از آغاز دوران ریاست خود بر دستگاه قضا تمام سعی و هدف خود را بر تحول و تعالی به نفع مردم گذاشته است.
در مدت کوتاه مسئولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای، تعدادی از مردم بدون واسطه با او گفتگو کرده یا برای رییس عدلیه پیام مستقیم فرستاده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین رابطه و در جلسه شورای عالی قضایی - ۱۵ شهریور۱۴۰۰- گفت: من هر روز شخصاً حداقل ۱۰ درخواست مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم و پیام‌هایی که به‌صورت مکتوب، مجازی یا تلفنی دریافت می‌کنم را به قسمت‌های مختلف می‌فرستم تا رسیدگی شود و همکاران ما به این پیام‌ها جواب می‌دهند.

لزوم ارتباط دوسویه بین مردم و رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای را برآن داشته است که بانام کاربری ejeii_org در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، روبیکا و آپارات حضور پیداکرده و بدون واسطه درجریان مسائل و مشکلات مردم قرار بگیرد.

 

عضویت در سازمان همکاری شانگهای شرایط نوینی را برای ما در عرصه بین‌الملل رقم می‌زند

شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین‌الملل شب گذشته (جمعه 26 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تاریخچه شکل‌گیری سازمان همکاری شانگهای به اوایل دهه ۹۰ میلادی باز می‌گردد، گفت: کشور‌های روسیه، چین و برخی از کشور‌های منطقه آسیای مرکزی تلاش کردند یک ساختار امنیتی برای حفظ امنیت مناطق و محیط پیرامونی خودشان ایجاد کنند که این سازمان در آغاز به نام «شانگ‌های پنج» معروف بود و از سال ۲۰۰۱ با پیوستن اعضای جدید شانگهای جدید شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی، مبارزه با هرگونه تجزیه‌طلبی و جدایی‌طلبی، مبارزه با قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان از جمله مباحث مطرح در این سازمان است، بیان کرد: سازمان همکاری شانگهای به دلیل ویژگی‌هایی که داشت هر روز قدرتمندتر و اثرگذار‌تر شد. این سازمان از رویکرد امنیتی خارج و به طور متوازن وارد حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی شد.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حضور ایران در ترکیب سازمان شانگهای به عنوان عضو دائم، نشان می‌دهد تمامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران شکست خورده است، گفت: عضویت در این سازمان شرایط نوینی را برای ما در عرصه بین‌الملل رقم می‌زند و این عوامل نشاندهنده آن است که موازنه قدرت از غرب به آسیا و اوراسیا در حال حرکت است.

 

استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور که به منظور شرکت در نشست سران سازمان شانگهای به تاجیکستان سفر کرده است، صبح امروز شنبه در راستای انجام دیداری رسمی، در کاخ ملت تاجیکستان از سوی همتای تاجیک خود مورد استقبال قرار گرفت. در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رئیسی و امامعلی رحمان از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دیده و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

 

نخست وزیر و روسای مجالس دوگانه تاجیکستان نیز در مراسم استقبال از آیت الله رئیسی حضور داشتند.

 

پس از مراسم استقبال رسمی، روسای جمهور ایران و تاجیکستان مذاکرات رسمی دوجانبه را آغاز کردند.

 

در ادامه و پس از مذاکرات دو رئیس جمهور، مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه برگزار می شود و سپس اسناد همکاری میان دو کشور امضا خواهد شد. روسای جمهور ایران و تاجیکستان درپایان جلسات در نشست مطبوعاتی نتایج و دستاوردهای دیدارها و گفتگوهای دو طرف را تشریح خواهند کرد.

 

ایران نشان داد قادر است تحریم علیه همپیمانان خویش را نیز بشکند

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏امروز دیوار تحریم ها حقیقتا ترک خورد جمهوری اسلامی به جهان نشان داد نه تنها تحریم های آمریکا علیه خود را بی اثر می کند، بلکه قادر است تحریم علیه همپیمانان خویش را نیز بشکند.

‎قافلة کسر الحصار الأمیرکی 

 

بازگشایی تمامی مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی که به ترکیه سفر کرده است؛ از بازگشایی تمامی مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه خبر داد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم، در بدو ورود به کشور ترکیه اعلام کرد: با پیگیری های بعمل آمده مقدمات گشایش مجدد مرزها فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون تردد از مرز رازی کاپی کوی با ارائه گواهی تست منفی کرونا امکان پذیر است.

رییس گروه پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مرز رازی نزدیک ترین مرز زمینی ایران و ترکیه در خوی است.

 

 

کد خبر 1095508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha