روزانه ۳ هزار تماس با اورژانس گیلان برقرار می‌شود

اسدی با بیان اینکه روزانه نزدیک به سه هزار تماس با اورژانس برقرار می‌شود گفت: مرکز اورژانس گیلان مجهز به ۶۸ پایگاه شامل ۴۰ پایگاه جاده‌ای و ۲۸ پایگاه شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پیمان اسدی» شامگاه جمعه( 26 شهریور) در  گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: روزانه نزدیک به سه هزار تماس با اورژانس برقرار می‌شود و در حال حاضر مرکز اورژانس استان گیلان مجهز به 68 پایگاه شامل 40 پایگاه جاده‌ای و 28 پایگاه شهری است.

 

ریيس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال ماموریت‌های تصادفی 12 درصد، ماموریت‌های غیر تصادفی 44 درصد و ماموریت‌های مختص کووید 19 حدود  29 درصد افزایش داشت افزود: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در 6 ماه گذشته با افزایش 38 درصدی، بیش از 55 هزار ماموریت انجام داده است.

 

اسدی از افزوده شدن 6پایگاه جدید به مجموعه اورژانس گیلان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تمهیداتی که به عمل آمده قرار است تا پایان امسال و با جذب نیروهای انسانی تعداد پایگاه‌های مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان افزایش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مانع برای افزایش پایگاه‌های اورژانس در شهر رشت کمبود فضای فیزیکی است تصریح کرد: ما با استفاده از ظرفیت خوب خیران و البته سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی می‌توانیم این مشکل را برطرف سازیم و امیدواریم با رفع این دست از مشکلات بر تعداد پایگاه های شهر رشت افزوده شود. 

 

ریيس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در ادامه زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در شهر را 9 دقیقه و در جاده 15 دقیقه اعلام کرد و گفت: اوژانس گیلان به این زمان استاندارد اعلام شده نزدیک است و معتقدیم با افزایش تعداد پایگاه‌ها زمان رسیدن بر بالین بیماران کاهش پیدا می‌کند.

 

اسدی از برقراری روزانه چیزی حدود سه هزار تماس با اورژانس گیلان سخن گفت و با بیان اینکه 70 درصد ماموریت‌های اورژانس غیرتصادفی و نیمی از این تعداد مربوط به بیماری کووید 19 است یادآور شد: در سال‌های اخیر و همزمان با راه‌اندازی سامانه اتوماسیون عملیاتی و تجمیع مراکز ارتباطات اورژانس در شهر رشت، امدادرسانی بهتر انجام شده است. 

 

ریيس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان موقعیت جغرافیایی این استان را ویژه دانست و خاطرنشان کرد: شیفت‌های کاری مراکز اورژانس شبانه‌روزی است از طرفی با توجه به کار سخت نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی انتظار می‌رود حقوق و دستمزد نیروها متناسب با شرایط سخت کاریشان افزایش پیدا کند.

 

 

کد خبر 1095517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha