هویت ایرانی و اسلامی ما در شعر فارسی قوام می یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در یادداشتی به مناسبت روز ملي شعر و ادب پارسی عنوان کرد: شعر فارسی، این قله باشکوه‌ِ زبانِ میهنِ پرافتخارمان، تجلّیِ ژرف ترین و لطیف ترین عواطف و اندیشه هاست و هویت ایرانی و اسلامی مان در آن قوام می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در یادداشتی به مناسبت روز ملي شعر و ادب پارسی آورده است:

به نام خداوند جان و خرد

شعر فارسی، این قله باشکوه‌ِ زبانِ میهنِ پرافتخارمان، تجلّیِ ژرف ترین و لطیف ترین عواطف و اندیشه هاست، فرهنگ با آن اوج می گیرد، معرفت در آن نمود می یابد، تربیت از شاهراه آن می گذرد و هویت ایرانی و اسلامی مان در آن قوام می یابد.

 

 اکسیری جانبخش و جانفزا که امید و ایمان را نو و شکوفا می کند و زبان، این مظهر همبستگی ملی، با آن سر می افرازد و البته که بی آن می پژمرد. گذشته و اکنون ایرانیان گویای همدمی و همراهی مدام شان با شاعران است، مزیتی که در جهان بی همتا، ستودنی و تحسین برانگیز است.

 

با گرامیداشت بیست و هفتم شهریور، روز شعر و ادب فارسی که به نام شهریار سخن، استاد محمد حسین بهجت تبریزی مزین گردیده است، به روان پاک همه سخن آفرینان فارسی، این وارثان و ستایشگران نیکی و خرد و زیبایی درود می فرستیم و به جان شان آفرین ها می گوییم.

 

همچنین این روز را به اهالی شعر و ادب استان تبریک می گوییم و در برابرشان ادای احترام می کنیم و توفیق همگان را در اعتلا و پاسداشت زبان فارسی و فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی از خداوند متعال آرزومندیم.

 

 

کد خبر 1095557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha