آغاز منابر با اشعار مهدوی سنتی حسنه است/ شعر فرصت انس با امام زمان(عج) را فراهم می‌کند

آصفی با بیان اینکه شعر مهدوی چندسالی است در میان شعرای آئینی و در محافل دینی مذهبی ما رونق گرفته، گفت: امروزه مداحان جلسه و منبر خود را با ابیات و اشعار مهدوی آغاز می‌کنند که این سنتی حسنه است.

«حاج مهدی آصفی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت  خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن 27 شهریور ماه، روز گرامیداشت زبان و ادب فارسی انجام شد، اظهار کرد: شعر مهدوی چند سالی است که در میان شعرای آئینی و در محافل دینی مذهبی ما رونق گرفته که این اتفاقی مبارک است چراکه ما نیازمند به این گونه شعر برای ارتباط مردم با وجود مقدس امام زمان (عج) هستیم.

 

این شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) با بیان اینکه اهتمام شعرا به سرایش این گونه شعر در آشنا کردن مردم با مهدویت بسیار موثر است، تصریح کرد: این آشنایی و انس راه نجات مردم است چراکه در دعا می خوانیم: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَریٰ وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء».

 

وی درباره تاثیر شعر و ادبیات مهدوی در انس و الفت مردم با امام زمان(عج) و مباحث مهدوی، تاکید کرد: اصولاً مردم با زبان شعر ارتباط و انس بهتر و عمیق تری می گیرند و بواسطه آن به نقشه راه می رسند چراکه طبیعت انسانی به ویژه در ما ایرانیان با شعر راغب تر و نزدیک تر است که می توان از این فرصت و ظرفیت برای گرهگشایی در آشنایی و انس مردم با مهدویت بهره گرفت.

 

آصفی با تاکید بر لزوم جاانداختن و نهادینه کردن شعر مهدوی در جامعه شعرا و وعاظ بیان کرد: خوشبختانه چند سالی است که هم رسانه ها، هم شعرا، هم وعاظ و خطبا به اینگونه از شعر اهتمام دارد و می بینیم امروزه مداحان جلسه و منبر خود را با ابیات و اشعار مهدوی آغاز می کنند که این سنتی حسنه است.

 

این شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) در پایان بیان کرد: با توجه به آنکه مردم با زبان شعر به طرزی ملموس تر مفاهیم و آموزه های دینی را درک می کنند امروز مسئولیت گویندگان و شعرای آئینی در پرداخت به مباحث مهدوی در شعر و مداحی ها بیشتر است تا از استقبال مردمی از لسان شعر، برای ترویج آموزه غنی مهدویت استفاده شود.  

 

 

 

کد خبر 1095572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha