نوزدهمین سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» به کار خود پایان داد

نوزدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا با تقدیر از پیر غلامان و بازدید میدانی از آثار هنری حماسه عاشورا در کاشان به کار خود پایان داد.

آیین نوزدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا با تقدیر از پیر غلامان و بازدید میدانی از آثار هنری حماسه عاشورا به کار خود پایان داد.

 

در این آیین با توجه به نقش بسزایی که پیر غلامان در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند از خانواده‌ تعزیه‌خوان فقید حسن تجلیان و از علیرضا سقاحضرتی و ‌محمدعلی جهانی دو تن از پیر غلامان امام حسین (ع) با اهدا لوح تقدیر و تندیس سوگواره تبجیل شد.

 

پخش کلیپ «میراث عزا» با موضوع زندگی مرحوم حسن تجلیان از تعزیه‌خوان‌های قدیمی و اجرای نمایش«بارگاه شام» به کارگردانی محسن خسروی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

همچنین همزمان با اجرای سوگواره نوزدهم از آنجا که برنامه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج تفکر ناب شیعه بسیار تاثیرگذار است،  هنرمندان به صورت زنده در قالب کتیبه نگاری- نقاشی و خطاطی به ترسیم آثار هنری با موضوع محرم و نهضت حسینی پرداختند.

 

سخنرانی حجت‌الاسلام منصور فرجی مدیر مرکز حوزه علمیه کاشان پیرامون درس‌های واقعه عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا، موسیقی عاشورایی، تعزیه‌خوانی کودکان، دمام زنی، نمایشگاه عکس«زنجیر ارادت» از دیگر برنامه‌های نوزدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا بود.

 

این برنامهبا تلاش فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هییات مذهبی کاشان در فضای پیاده محور خیابان میرعماد کاشان برگزار شد./

کد خبر 1095576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha