تدوین برنامه امنیتی مراسم اربعین در آستان مقدس حسینی

بخش حفاظت در آستان مقدس امام حسین(ع) از تکمیل همه مقدمات مخصوص برای اجرای برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی باهدف حفظ ایمنی و سلامت زایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، «رسول عباس فضاله» رئیس  بخش حفاظت در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: این بخش برای برگزاری مراسم اربعین امسال آماده است و یک برنامه کامل و یکپارچه ای را در چارچوب مقدمات اولیه که از 13 ماه صفر اجرا خواهد شد، تدوین کرده است. موفقیت در برگزاری مراسم میلیونی اربعین برای بخش حفاظت اهمیت دارد و مسئولیت ایمنی و سلامت و امنیت زایران برعهده آن است.

 

فضاله افزود: راه ها، خیابان ها و خروجی های ایمن برای تسهیل در جریان رفت و آمد زایران براساس برنامه های تدوین شده باز است. همچنین یک اتاق عملیات مشترک با مقامات مربوطه و امنیتی مانند فرماندهی عملیات و فرماندهی پلیس استان کربلا تشکیل شده است. همکاری مشترک نیز با سایر بخش ها و گروه های دیگر در آستان مقدس حسینی با هدف ارایه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی و سایر خدمات انجام گرفته است.

 

وی ادامه داد:همه کارکنان این بخش به همراه شمار زیادی از داوطلبان به حالت آماده باش هستند، بیش از شش هزار داوطلب در طول مراسم امسال شرکت خواهند کرد، آنها در همه مناطق حساس ورودی آستان مقدس حسینی و مناطق پرازدحام و پر تردد زایران به منظور تسهیل در جریان رفت و آمد آنها مستقر خواهند شد تا بتواند بهترین حفاظت و حمایت را از امنیت و سلامت زایران حرم حسینی انجام دهند.

 

مراسم اربعین امام حسین(ع) بزرگ ترین مراسم میلیونی  در استان کربلای معلی به شمار می آید که مومنان از سراسر مناطق جهان برای زیارت حرم سید الشهدا (ع) و برادرش اباالفضل العباس(ع) به این استان می آیند.

کد خبر 1095586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha