بیش از ۲۱۰۰ نفر در ۵ ماه اول سال جاری عضو کتابخانه ملی شدند

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از عضویت بیش از ۲۱۰۰ نفر، در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برای بهره گیری از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی، اینترنت و شیفت شب سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «حمیده اسلامی»، رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان با اعلام این خبر گفت: تعیین سطح عضویت در این سازمان براساس مدرک تحصیلی و طبق آیین نامه عضویت سه گروه ویژه، پژوهشی و عادی است و تعداد اعضای جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ‍پایان مرداد ماه، دو هزار و ۱۰۶ نفر و تمدید کارت اعضا دو هزار و۸۲۵ نفر بوده است.

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: همچنین این اداره وظیفه صدور، تمدید و تعویض کارت عضویت اعضا را بر عهده دارد و با ایجاد رمز عبور و شناسه کاربری برای مراجعان، شرایط استفاده از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی و اینترنت و شیفت شب فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مهمترین فعالیت‌ اداره عضویت شامل پذیرش پژوهشگران و انجام مصاحبه با متقاضیان برای برآورده کردن نیازهای پژوهشی، بررسی و احراز شرایط مراجعان از جهت دارا بودن شرایط عضویت و بررسی مدارک، راهنمایی مراجعان برای ثبت نام و مطلع کردن از آیین نامه عضویت و در نهایت تایید عضویت و صدور کارت جدید برای متقاضیان است.

لازم به توضیح است، براساس جدیدترین آمار اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تا اواسط شهریور سال 1400، بیش از 248 هزار نفر کارت عضویت دریافت کرده اند.

کد خبر 1095647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha