اجرای طرح «خانه های نورانی» ویژه خردسالان در جهرم

عزیزی نیا از اجرای طرح «خانه های نورانی» ویژه خردسالان همراه در شهرستان جهرم خبر داد.

«حسن عزیزی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: طرح خانه های نورانی خردسالان، با محوریت حفظ سوره مبارکه «حمد» ویژه کودکان سه تا هشت سال برگزار می شود.

 

مدیر دارالقرآن بسیج جهرم با اشاره به اینکه والدین باید جهت انس فرزندان خود با قرآن کریم حفظ سوره حمد را با آنان تمرین کنند، افزود: جهت شرکت در این مسابقه هر خانواده باید از قرائت سوره حمد توسط فرزند خود فیلم تهیه کرده و در نهایت تا پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس به شماره 09175005390 ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: در پایان این مسابقه به 10 نفر از خردسالان شرکت کننده کارت هدیه 500 هزار ریالی اهدا می شود.

 

عزیزی نیا با اشاره به نکاتی در مورد حفظ قرآن به کودکان و خردسالان زیر 11 سال، عنوان کرد: حفظ تخصصی که به صورت برنامه ریزی شده و نظام مند باشد از 12 تا 13 سالگی شروع می شود بنابراین قبل از این سن به فرزندان خود اصرار نکنید.

 

رئیس هیات مدیره «دارالتحفیظ الهادی (ع)» با اشاره به اینکه بهترین معلم برای کودکان و خردسالان والدین هستند، چرا که شخصیت فرزند خود را بهتر از دیگران می شناسند، خاطرنشان کرد: اگر فرزند نزد مربی آموزش می بیند باید مراقب بود که اجباری در کار نباشد.

 

وی ادامه داد: همچنین مربیان لازم است برای حفظ قرآن به خردسالان از ابزار بازی استفاده کرده و علاقه کودک را تضعیف نکنند.

 

مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان جهرم با اشاره به اینکه کودکان حافظه شنیداری قوی دارند، تصریح کرد: باید پخش صوت قرآن کریم به کودکان کمک کرد تا از راه شنیدن، قرآن را حفظ کنند؛ به ویژه اینکه صوتی پخش شده با صدای ترتیل خوانی کودکان و نوجوانان باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید کودکان را مجبور به حفظ قرآن کرد بلکه این کار با تشویق، ترغیب و جایزه باشد، گفت: برای حفظ قرآن کودکان باید از سوره‌ های کوچک یا آیات موضوعی مانند آیت الکرسی، آیه ولایت و... شروع شود.

 

عزیزی نیا با اشاره به اینکه در آموزش باید از روش بازی کردن با کودک استفاده شود نه شیوه های کلاسی مرسوم بزرگسالان، تصریح کرد: ترجمه سوره ها را باید به صورت قصه و داستان و به زبان شیرین خودمانی برایشان توضیح داد به ویژه به هنگام خواب، که بچه ها قصه های قبل از خواب را دوست دارند.

 

وی در پایان گفت: اینکه در سنین کودکی فرزندان شما از قرآن زده نشوند فوق العاده اهمیت دارد، به نحوی که اگر حفظ نکنند بهتر از این است که حفظ کنند اما با اجبار و خسته کننده باشد.

 

کد خبر 1095649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha