​بیش از یک هکتار از اراضی ملی پارک بوجاق کیاشهر رفع تصرف شد

اکبری‌پور گفت: بیش از یک هکتار از اراضی ملی توسط اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر رفع تصرف شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از رفع تصرف بیش از یک هکتار از اراضی ملی توسط نیروهای سختکوش اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر خبر داد و اظهار داشت: این اراضی در پارک ملی بوجاق کیاشهر در ابتدای سال جاری توسط فردی با هویت مشخص به صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تشریح بیشتر این مطلب عنوان کرد: نیروها و پرسنل اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با توجه به اهمیت موضوع به فوریت و به منظور جلوگیری از هرگونه افزایش تصرف در محل مورد نظر حاضر شدند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

 

اکبری‌پور با بیان اینکه مقدمات قانونی توسط نیروهای پارک ملی بوجاق کیاشهر علیه متخلفان انجام شد تصریح کرد: پس از انجام یکسری از هماهنگی لازم با ریاست دادگستری شهرستان کیاشهر تخلف انجام شده مستندسازی و به تبع آن جهت اقدام قانونی به مراجع محترم قضایی ارسال شد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش‌ها، پیگیری‌های انجام شده و با هماهنگی‌های مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان گیلان و رئیس واحد حقوقی موضوع در دستور کار ستاد قرار گرفت ابراز داشت: اداره پارک ملی بوجاق موفق به محکومیت این فرد خاطی و خلعیت اراضی تصرفی  شده است.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از زحمات و دستورات ریاست دادگاه عمومی بخش کیاشهر آقای یونس فاتح پور و عوامل انتظامی پاسگاه کیاشهر اضافه کرد: با شکایت اداره پارک ملی بوجاق در خصوص تمرد فرد متخلف نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه نیز این فرد به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

اکبری‌پور با بیان اینکه کلیه نیروها، محیط‌بانان و پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان هوشیارند و با گشت‌های مستمر هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی را رصد می‌کنند خاطرنشان کرد: مردم هم می‌توانند با اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مخرب که به محیط زیست آسیب وارد می‌کند به وظیفه خود در قبال محیط زیست عمل نمایند.


 

کد خبر 1095702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha