۷۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

مدیر کل دفتر حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمدگفت: ۷۰۰ برنامه مختلف در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان در قالب ۱۶۶ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» امروز (۲۷ شهریور ماه) در نشست خبری دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با عنوان مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس نماد مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت است، گفت: همه تلاش ها و زمینه های اجرایی هفته دفاع مقدس بر اساس دستورالعمل های کشوری در حوزه دولت و ستاد کرونای کشوری در ماه های گذشته ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دو ستاد بزرگداشت و ۱۶ شانزده کمیته استانی و هر کمیته دو جلسه برگزار خواهد شد که بیش از ۱۶۱ مصوبه به تصویب رسید.

 

وی در ادامه افزود: برنامه های مختلفی در قالب ۱۶۶ عنوان و برنامه در همه کمیته های شهرستانی و استانی پیشنهاد و تصویب شد که ۷۲۳ ریز برنامه دارد و از ۳۰ شهریور ماه اجرایی می شوند.

 

آسمند با بیان اینکه این برنامه ها در حوزه استانی، شهرستانی، شهری و روستایی اجرایی می شوند، خاطرنشان کرد: آغاز برنامه های هفته دفاع مقدس تا پایان آنها با شعار «ما مقتدریم» در سراسر استان اجرایی می شود.

 

مدیرکل دفتر حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین برنامه هفته دفاع مقدس، همایش نکوداشت تجلیل بیش از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه در میعادگاه های نماز جمعه و سالن های بزرگ با حضور ریاست جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس است و در این برنامه در سراسر استان از چهار هزار رزمنده دعوت می شود .

 

وی با بیان اینکه با حضور استاندار، نمانیده ولی فقیه و فرمانده سپاه فتح از تولیدات مجازی و سرودهای دانش آموزی رونمایی  و از پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه تجلیل می شود، گفت: نشست های دفاع مقدس در سازمان ها، ادارات و پایگاه های مقاومت بسیج از دیگر برنامه ها است.

 

آسمند یادآور شد: روز ۳۱ شهریور ماه رژه خودرویی توسط تیپ ۴۸ فتح‌ در یاسوج انجام و از هشت عنوان محصول تولید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رونمایی می شود.

 

مدیرکل دفتر حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ عنوان محتوای دفاع مقدس روز ۳۰ شهریور ماه رونمایی می شود.

 

وی به رونمایی از سامانه دیجیتال کتابخانه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عطر افشانی گلزار شهدای دفاع مقدس در روز یکم مهر، یادمان شهدای گمنام، فضاسازی محیطی و شهری و روستایی، زنگ ایثار و مقاومت در برخی مدارس، برگزاری مسابقه کتاب خوانی و سواد رسانه ای، نمایشگاه مستند اسنادی در چهار شهرستان و مستند اسنادی در گالری های ارشاد از جمله این برنامه ها است.

 

آسمند برگزاری یادواره شهدای حوزه محوری و محله ای، شب شعر با شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از سربازان نمونه، اردوهای جهادی، برگزاری شب های شیدایی با حضور فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، نشست های بصیرتی در حوزه زنان و دفاع مقدس، حضور کارکنان در نماز جمعه، برگزاری همایش اسوه های صبر و مقاومت، همایش روحانیون در دفاع مقدس، یادواره شهدای روحانی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.

 

مدیرکل دفتر حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خاطره گویی در مساجد، نماز خانه ها، پادگان های آموزشی، محافل آموزشی پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه، اجرای طرح شهید سلیمانی در حوزه بسته های مومنانه، کلنگ زنی پروژه های دفاع مقدس، تجلیل از پزشکان و شهدای سلامت را در هفته دفاع مقدس امسال خواهیم داشت.

 

وی در زمینه آخرین روند اجرای پروژه موزه دفاع مقدس و اینکه در این حوزه اعتباری پیش بینی شد، افزود: مبلغ ۲ میلیارد تومان به صورت استانی و ۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت ملی برای موزه پیش بینی شده است.

 

آسمند با اشاره  به تحقق ۲۲۰ مصاحبه با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در مدت زمان ۱۵۴ ساعت مصاحبه و تبدیل به کتاب، گفت : در صورت مساعد بودن شرایط بازنمایی عملیات بیت المقدس را خواهیم داشت.

کد خبر 1095735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha