تزریق بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان

ابول‌نژادیان گفت: تاکنون بالغ بر ۲ میلیون ۳۲۶ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده و با همکاری گروه های جهادی، سپاه، بسیج و همکاری سایر ادارات یک نهضت واکسیناسیون در استان شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» امروز (شنبه ۲۷ شهریور) در هفتاد و نهمین جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: مطابق آخرین رنگبندی که وزارت بهداشت روز گذشته از وضعیت کرونا در شهرها منتشر کرده است، از ۱۱ شهر قرمز خوزستان، خوشبختانه هفت شهر استان از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: بر این اساس در هفته پیش رو، تنها چهار شهر شامل شوشتر، ماهشهر، شوش و هندیجان در وضعیت قرمز هستند و بقیه شهرها در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری به مراکز بهداشتی و درمانی تقریبا در تمامی شهرهای استان همچنان کاهشی است و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها که در اوج پیک اخیر به روزانه تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده بود، روز گذشته به چهار هزار و ۱۶۵ نفر کاهش داشت و میزان بیماران بستری بیمارستان‌ها نیز که به حدود سه هزار بیمار رسیده بود، به یک هزار و ۶۶۵ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۴۶۰ نفر در بخش‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی تحت مراقبت هستند.

 

ابول‌نژادیان تصریح کرد: امیدوارم با ادامه مراجعه مردم جهت تزرق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش هرچه بیشتر بیماران و مرگ و میر بر اثر این بیماری باشیم.

 

وی ابراز کرد: تاکنون بالغ بر ۲ میلیون ۳۲۶ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و با همکاری گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج و همکاری سایر ادارات یک نهضت واکسیناسیون در استان شکل گرفته و همانطور که در زمان دفاع مقدس همه مردم برای دفاع از کشور پای کار آمدند، امروز نیز همه ارگان‌ها پای کار هستند تا همه افراد واجد شرایط در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن خود را تزریق کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین از تزریق واکسن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خوزستان بدون محدودیت سنی خبر داد و بیان کرد: با توجه به مجوز صادره و در ادامه فرآیند واکسیناسیون عمومی، کلیه افراد بالای ۱۸ سال در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خوزستان می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز افراد ۲۲ سال و بالاتر ضمن ثبت‌نام در سامانه سلامت می‌توانند جهت تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

ابول‌نزادیان یاد آور شد: با توجه به پیک احتمالی کرونا در ماه‌های آینده و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از هم‌استانی‌های گرامی دعوت می‌شود تا هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

کد خبر 1095797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha