​روند نزولی شیوع کرونا در گلستان/ ۳ شهر گلستان در وضعیت نارنجی کرونا

حق شناس گفت: خوشبختانه در حال حاضر شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس در گلستان روند نزولی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(شنبه 27 شهریور) در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط کرونا در استان گلستان نسبت به سه هفته اخیر روند نزولی دارد و تعداد ابتلا به کرونا و همچنین فوتی های ناشی از این بیماری روند کاهشی داشته است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: حتی فوت یک نفر بر اثر کرونا ناراحت کننده است و باید تلاش کرد مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر برسد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر شیوع کرونا در گلستان با شیب تندی رو به کاهش است و اگر مردم همچنان خود را به رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم کنند این روند کاهشی ادامه دار خواهد بود.

 

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد، یادآور شد: سه شهر در گلستان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد؛ روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان تداوم یابد و در هفته آینده تمامی شهرهای گلستان در وضعیت زرد یا  آبی قرار گیرند.

 

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و متذکر شد: منع تردد شبانه همچنان فعال است و در اربعین حسینی برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزاری راهپیمایی ممنوع است.

 

حق شناس تصریح کرد: کادر درمان حدود 19 ماه است که پای کار مقابله با کرونا ایستادند که جای قدردانی دارد و به مردم نیز توصیه می کنم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد پیک ششم کرونا نباشیم.

 

استاندار گلستان در ادامه به وضعیت بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مصوبه ستاد ملی کرونا این است که کلاس های درس زیر 15 نفر برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: کسانی که قصد سفر به زیارت اربعین را دارند برای برخورداری از سفر هوایی باید هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و تست پی.سی.آر آنها منفی باشد.

 

 

 

کد خبر 1095839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha