​تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در گلستان/ واکسیناسیون ۴۹ درصد مردم گرگان

فاضل گفت: به طور میانگین روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان گلستان تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز(شنبه 27 شهریور) در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر پیک پنجم ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و روند شیوع این ویروس در گلستان نزولی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: طی دو هفته اخیر بیمارستان های گلستان به حالت عادی بازگشت و اقدامات درمانی و جراحی ها در حال انجام است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد بیماران کرونایی در گلستان با کاهش قابل توجهی همراه بود و 2 هزار بیمار بستری به 465 بیمار کاهش یافته است که از این میزان 11 نفر در بخش آی.سی.یو و 48 بیمار نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

فاضل از فوت 6 گلستانی بر اثر ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد و ابراز داشت: خوشبختانه آمار مرگ و میر و بستری بیماران کرونایی در گلستان با شیب نزولی همراه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: با وجود تلاش های همکاران ما در حوزه بهداشت برای ورود واکسن به داخل استان فراز و نشیب هایی داشتند که خوشبختانه در دو هفته اخیر حجم خوبی از واکسن وارد گلستان شد و به طور میانگین روزانه بین 25 هزار تا 30 هزار دُز واکسن در گلستان تزریق می شود.  

 

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد مردم در شهرستان های مینودشت و بندرگز و 49 درصد مردم گرگان واکسن کرونا را دریافت کردند اما استقبال مردم در شهرهای گمیشان، آق قلا و مراوه تپه برای تزریق واکسن پایین است و تاکنون کمتر از 35 درصد مردم این سه شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

فاضل با بیان اینکه در سطح استان گلستان حدود 900 هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است، یادآور شد: از این تعداد 600 هزار نفر موفق به دریافت نوبت اول و 300 هزار نفر موفق به دریافت دُز دوم واکسن شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر 48 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان گلستان نوبت اول واکسن کرونا و 24 درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

وی متذکر شد: خوشبختانه گروه سنی برای دریافت واکسن پنج سال کمتر شده و درصدد هستیم در شهرستان هایی که استقبال از واکسن کمتر است برای رده سنی 30 سال به بالا آغاز کنیم.

 

کد خبر 1095852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha