برگزاری همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم در گلستان/ رونمایی از کتاب جزء ۳۰ قرآن کریم به زبان طبری

رعیت از برگزاری همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» امروز(شنبه ۲۷ شهریور) در همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان اظهار کرد: ۴۰ روستا در استان گلستان در سامانه طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران ثبت نام کردند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: یک هزار و ۹۸ روستا در سامانه طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران در سطح کشور ثبت نام کردند که پس از ارزیابی توسط هیئت های انتخاب در استان ها و معرفی ۳۷ روستا از ۲۵ استان کشور هیئت انتخاب مرکزی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کار خود را آغاز کرد و در مرحله نخست ۱۸ روستا برای ارزیابی میدانی مستندات و گزارش های دریافتی انتخاب شد.

 

‌ وی تصریح کرد: از بین ۴۰ روستایی که در سامانه طرح ملی انتخاب روستای قرآنی اصیل ثبت نام کردند روستای «دنگلان»، «زیارت» و «توران فارس» موفق به کسب بیشترین امتیاز شدند و در آیینه اختتامیه این همایش از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

رعیت با اشاره به رونمایی از کتاب جزء ۳۰ قرآن کریم به زبان طبری گفت: کتاب جز ۳۰ قران کریم به زبان طبری باهدف انس، تقویت و توجه اقوام به قرآن کریم به همت سید محمد مهدی کمالی تهیه شده است.

 

 

کد خبر 1095858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha