سفر شیخ الازهر مصر در آینده نزدیک به عراق

شیخ الازهر مصر از تصمیم خود برای سفر به عراق در نوامبر آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد طیب، شیخ الازهر مصر در گفتگو با روزنامه عراقی الصباح گفت: قصد دارم تا در نوامبر آینده به عراق سفر کند و این شهرها شامل شهرهای نجف اشرف، بغداد، موصل و اربیل است.

 

وی افزود: عراق کشوری است که در قلب من عزیز است و امیدوارم که به آنجا سفر کند و با مردم شریفش ملاقات کنیم. زیرا اشتراکات زیادی بین عراق و مصر وجود دارد و هر دو کشور قطب مهم در جهان اسلام به شمار می آید.

 

در همین حال، احمد نایف الدلیمی، سفیر عراق در قاهره به این روزنامه گفت: ما با شیخ الازهر توافق کردیم که این سفر مهم به عراق را ترتیب دهیم . این سفر برنامه گسترده و فعالیت های مهمی خواهد داشت. آمادگی ها برای استقبال از شیخ الازهر در عراق درحال انجام است.

 

الدلیمی افزود: الازهر به نقش عراق در ازبین بردن تروریسم توجه دارد.

 

الدلیمی درباره اهمیت سفرمحمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق به مثر گفت: این سفر مهم بوده است و در تکمیل سفرهای عراق و مصر و اجلاس هایی که بین دو کشور برگزار شد، انجام گرفت. الحلبوسی دیدارهای متعددی با رئیس جمهوری مصر، رئیس مجلس نمایندگان و شیوخ مصر، پارلمان عربی و دبیرکل اتحادیه عرب انجام داد.

 

وی ادامه داد: سفر الحلبوسی به قاهره شامل تفاهمات در زمینه های متعدد از جمله ضرورت هماهنگی پارلمانی برای حمایت از تلاش های عراق و مصر برای نزدیک سازی و شراکت سیاسی و اقتصادی بین دو کشور است.

کد خبر 1095860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha