آمادگی ۸۳۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان برای آغاز سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تجهیز و آماده سازی شدند و آمادگی کامل برای اجرای تمامی سناریوهای آموزشی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حمید رضا رخشانی» اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید برای همه سناریوهای پیش رو باید برنامه داشته باشیم چرا که شرایط موجود و آینده اپیدمی کرونا، وضعیتی پیچیده و شکننده است، بر همین اساس آمادگی لازم در هر دو صورت حضوری یا مجازی بودن آموزش ها در استان وجود دارد.

 

وی افزود: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مسئله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان دوز اول واکسن کووید ۱۹ و 44 دررصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

 

رخشانی در خصوص نحوه واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: پس از ورود واکسن مخصوص رده سنی دانش‌آموزان به کشور واکسیناسیون این گروه نیز طبق برنامه باید انجام می شود تا از نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کاسته شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد مدارس در سیستان و بلوچستان، روستایی و عشایری است و اکثر همکاران در این مناطق بومی هستند و واکسن نیز دریافت کرده‌اند، مشکلی از نظر برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نخواهد داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در ۲ هزار و ۵۵۴ مدرسه روستایی و عشایری استان جمعیت دانش‌آموزی زیر ۵۰ نفر است و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط آنکه در آن منطقه خبری از شیوع ویروس کرونا نباشد، وجود دارد.

کد خبر 1095874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha