بی حجابی و بد حجابی به جامعه نیز آسیب می زند

رحیمی گفت: بی حجابی و بد حجابی از مصادیق گناهان آشکار است و علاوه به فرد گناهکار به جامعه نیز آسیب می زند و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه از باورداشت ‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (شنبه 27 شهریور) در کارگروه عفاف و حجاب گفت: استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست ‌گذاری، وظیفه کنترل، نظارت و هدایت را برعهده دارد و اجرای قوانین به عهده سایر دستگاه ها و نهادها است.

استاندار فارس افزود: لازم است تا بندهای قانونی در حوزه حجاب و عفاف در استان استفاده بیشتری شود و طبق فرمده حضرت محمد (ص)، گناه تا هنگامی که پنهان باشد تنها به گناهکار آسیب می ‌زند اما زمانی که آشکار باشد و اعتراضی به آن نشود به تمامی افراد جامعه آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: بی حجابی و بد حجابی از مصادیق گناهان آشکار است و علاوه به فرد گناهکار به جامعه نیز آسیب می زند و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه از باورداشت ‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی ما محسوب می شود.

رحیمی تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب باید در حوزه فرد، خانواده و جامعه برنامه ریزی خاص انجام دهیم و البته به امکانات و الزامات خاص نیاز دارد که باید با هم افزایی دستگاه ها در استان تامین شود.

استاندار فارس ادامه داد: برنامه ریزی برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب تعمیق این فرهنگ می شود و عملیاتی شدن هر برنامه ‌ای در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی، دولتی و خصوصی است.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری با ترویج ناهنجاری ها و مفاسد در جامعه رابطه مستقیم دارد و رهبر معظم انقلاب در سال ‌های اخیر همواره دستور العمل های سالانه را بر مبنای موضوعات اقتصادی مطرح فرموده اند.

رحیمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران یک انقلابی فرهنگی بوده است و برای ترویج عفاف و حجاب استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های استان باید بر اساس دستور العمل ها و وظایف تعریف شده به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بپردازند.

کد خبر 1095885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha