ادبیات یکی از باشکوه ترین و جذاب ترین ارکان فرهنگ است

منتظری، ادبیات را یکی از باشکوه ترین و جذاب ترین ارکان فرهنگ دانست و گفت: هنر و ادبیات بخش های زیبا و تماشایی فرهنگ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» شامگاه امروز (شنبه 27 شهریور) در شب شعر شهریار با حضور تنی چند از شاعران شهر سرخنکلاته اظهار کرد: در زندگی ما هیچ عنصری مهمتر از فرهنگ نیست و فرهنگ به معنی یک گام به پیش نهادن است و خلاصه آن رشد و بالندی می شود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ جزو معدود واژه هایی است که معنی منفی نمی دهد، وقتی کسی را با فرهنگ می خوانید احساس هویت می کند و این نشان می دهد که هویت ما با فرهنگ گره خورده است.

 

منتظری بیان کرد: یکی از باشکوه ترین و جذاب ترین ارکان فرهنگ ادبیات است و هنر و ادبیات بخش های زیبا و تماشایی فرهنگ به شمار می رود.

 

وی بابیان اینکه انسان جلوه های زیبا را دوست دارد، خاطرنشان کرد: ادبیات فارسی چند ویژگی دارد و نخستین آن جذابیت است و ذوق و هنر زبان فارسی توجه بسیاری از مردم جهان را به خود معطوف کرده است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: شاخصه دیگر ادبیات فارسی به واسطه محتوای غنی است که در آن وجود دارد و گره خوردن فرهنگ ایران و اسلام باعث شده که شعر و ادبیات ما دنیایی از معارف باشد.

 

منتظری با بیان اینکه تمام شاهکارهای ادبی زبان فارسی به انسان می گوید که یک گام پیش برود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم که محفل های ماهانه ادبی را ترک نکنید و این محافل را تداوم دهید و با هماهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی از شاعران دیگر شهرهای استان دعوت کنید و به طور قطع این باعث حرکت فرهنگی در کل استان می شود.

 

وی افزود: سرخنکلاته خاستگاه کبدی در استان گلستان است و سرمایه گذاری در کبدی 100 برابر فوتبال برای ایران سود دارد و می توانیم با کمترین هزینه پرچم ایران را در بام جهان به اهتزاز درآوریم.

 

کد خبر 1095900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha