اجتماع قلوب در اربعین زمینه قیام امام زمان(عج) را فراهم می‌کند

یک کارشناس و خطیب مذهبی با بیان اینکه اجتماع قلوب در اربعین زمینه قیام امام زمان(عج) را فراهم می‌کند، گفت: امام زمان(عج) در نامه‌ای بغض و کینه و عداوت و بی‌مهری شیعه به یکدیگر را از علل غیبت خود برشمرده‌اند که اگر برطرف شود، ظهور رخ می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره پیوندهای مهدوی و منتظرانه پیاده روی عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: در آموزه های دینی در رابطه با ائمه معصومین علیهم السلام نسبت به شهادت‌شان نکاتی داریم همچنین است درباره زیارت آن حضرات(ع)، اما برای هیچ یک از آنها اربعین مطرح نیست از پیامبر خاتم(ص) تا دیگر حضرات معصومین(ع) جز سیدالشهداء(ع) که اربعین تنها برای ایشان مطرح شده است.

 

این خطیب و کارشناس مذهبی با بیان اینکه روایات متعددی به برکات، ارزش و آثار زیارت اربعین پرداخته اند، گفت: چنان که در روایتی از امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین از نشانه های مومن برشمرده شده است. علاوه بر این بسیاری از علما و بزرگان مقید به تشرف پیاده به زیارت امام حسین (ع) در اربعین بوده اند. جمله این ادله اهمیت و جایگاه و تاثیرگذاری زیارت اربعین با پای پیاده را ثابت می کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی به عصر حاضر نیز مراجعه می کنیم، می بینیم صدام مقاومت بسیار و مانع آفرینی کرد تا زیارت اربعین را از بین برود حتی در طریق العلما (مسیری که عالمان و بزرگان به زیارت اربعین مشرف می شدند) زائران را به دستور او از طریق هوایی با گلوله می زدند.

 

حجت الاسلام مومنی در ادامه تاکید کرد: با همه این مانع تراشی ها، می بینیم در سال های اخیر سیل زائران اربعین به سمت کربلا سرازیر شده است. زائران بیت الله الحرام حداکثر دو یا سه میلیون نفر هستند اما زائران اربعین قریب به 20 میلیون نفر می شوند! اجتماع عظیم قلوب کار را به اینجا کشانده که حتی غیرمسلمانان به زیارت اربعین می آیند و این اجتماع قلوب زمینه قیام امام زمان(عج) را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به خدمات مواکب اربعین به زائران سیدالشهداء(ع) که با تمنا و ملتمسانه ارائه می شود، ابراز کرد: باید با الهام از اتفاقات مبارکی که در اربعین می افتد، در زمان غیبت به جایی برسیم که قلوب به هم نزدیک شود و هم‌مسیر شوند و اجتماع قلوب که رخ دهد یقینا شاهد ظهور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام مومنی با اشاره به رعب و وحشت دشمنان از حماسه عظیم اربعین، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در نامه به شیخ مفید(ره)، گلایه کرده و از علل عدم تحقق ظهور را دوری شیعیان از هم و بغض و عداوت‌شان نسبت به یکدیگر و دوری‌شان از صله رحم و مروت و مهربانی در حق هم معری می کنند. این یعنی در جامعه منتظر اگر برخی مسئولان به مردم رحم ندارند و اگر ابرقدرت ها برای بر زمین زدن شیعه کمر بسته اند، اما باید مسلمین به هم رحم و اینچنین زمینه را برای ظهور حضرت حجت(عج) آماده کنند.

 

کد خبر 1096100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha