آیت الله قاسم: آل خلیفه آماده اصلاحات یا تغییر وضعیت سیاسی نیست

مرجعیت دینی بحرین گفت: رژیم آل خلیفه آماده اصلاحات یا تغییر وضعیت سیاسی نیست و انتظار غیرمسئولانه ای است که سرنوشت خود را به اراده دیگری بسپریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست،  آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، مرجعیت دینی بحرین دربیانیه ای با عنوان «  دولت بین دیروز و امروز» گفت: دولت بحرین از نظر روحی و عملی برای یک کلمه صبحت کردن درباره اصلاحات یا تغییر وضعیت بد سیاسی و حقوقی که ساخت این رژیم است، آمادگی ندارد.

 

آیت الله قاسم گفت: امروز با تغییر وضعیت جهانی و منطقه ای بر دولت به دلیل روش موجود در کشور فشار وجود دارد. بنابراین این تغییر به طور عملی به نفع بقای این رژیم ها و جلوگیری از هشدارهای خطرناک است.

 

وی افزود: نبردی که امروز این رژیم ها وارد آن شدند، برای حذف خواسته نهایی برای تغییر و فکرکردن به آن نیست. بلکه برای این است که تغییر در پایین ترین سطح ممکن صورت گیرد و تلاش های مختلف برای تجمع افکاری عمومی انجام می گیرد که از راه حل کاذب و دروغین رضایت دارند.راه حلی که در واقع ظلم و به حاشیه نشینی ملت را تغییر نمی دهد.

 

مرجعیت دینی بحرین گفت: عجیب است که مخالفان در موضع تماشاچی ایستاده اند، گویی منتظر تصمیم دولت برای تعیین سرنوشت ملت هستند. دیدارهای تفاهمی و مطالعاتی بین گروه ها و فعالان برای آنچه به نفع است، وجود ندارد، در مقابل تلاش رسمی برای دورزدن وضعیتی که نیاز به تغییر دارد، وجود دارد. هماهنگی، تجمیع نیروها، یکپارچه سازی موضع به نفع نجات وضعیت و بازگرداندن حقوق و موفقیت در برآوردن خواسته ها وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: انتظار غیرمسئولانه ای است که سرنوشت را به اراده دیگر بسپریم و تسلیم اراده اجرایی آن بشویم. شاید این مسئله ناشی از انتظار برای نبرد شدید بین طرف های مخالف باشد، اگر راه حل تحمیل توسط دولت متزلزل و سست باشد، فضایی از مخالفت مهیا است.

شیخ قاسم بر لزوم حرکت به سمت تحقق ثبات ملی که دارای قابلیت دوام و ایجاد فرصت برای ساخت کشوری قوی است، تاکید کرد.

کد خبر 1096102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha