تحقق پشتیبانی از تولید در فارس با صدور ۷۸۵ مجوز صنایع ‌دستی

شهدوست شیرازی گفت: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ ها و مانع زدایی‌ ها در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۸۵ مجوز صنایع ‌دستی در استان فارس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (یکشنبه 28 شهریور) با اشاره به شمار مجوزهای صادر شده صنایع دستی در فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 785 مجوز صنایع ‌دستی در استان فارس صادر شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس افزود: صدور مجوزهای صنایع دستی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ ها و مانع زدایی‌ ها در استان به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: با هدف حفظ و ایجاد اشتغال گروه‌ های مختلف صنایع‌ دستی و جنبه ‌های حمایتی تسهیلات، بیمه صنعتگران و هنرمندان از 785 مجوز صنایع‌ دستی در رشته ‌های مختلف در استان در سال جاری صادر شده است.

شهدوست شیرازی تاکید کرد: همچنین در همین مدت 25 فقره صدور و تمدید پروانه کارگاهی، 617 فقره صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی، 125 فقره صدور و تمدید کارت شناسایی و 18 فقره تمدید جواز تاسیس کارگاهی از ابتدای سال تاکنون در استان انجام شده است.

وی با اشاره به شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌ دستی است و آباده به شهر جهانی منبت گفت: فیروزآباد نیز شهر ملی دست بافته ‌های داری نامیده شده که این ها افتخارات استان فارس است و صنایع ‌دستی در اشتغال ‌زایی نقش موثری دارد و باید باید با آموزش و ترویج صنایع ‌دستی زمینه هر چه بیشتر اشتغال برای جوانان را فراهم‌ کنیم.

 

کد خبر 1096195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha