اجرای طرح بهره برداری از موقوفات سردرختی منطقه پاوه و اورامانات

ماموستا رمضانی، گفت: طرح بهره برداری از موقوفات سردرختی منطقه پاوه و اورامانات با هدف بهره برداری از درختان گردو اجرا شد.

 ماموستا هادی رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این طرح از اول مرداد ماه سال جاری با اطلاعیه ای مبنی بر به کارگیری ۱۰ شنگر و چینگر(گردوتکان ها و گردوچین ها) آغاز و جلسات متوالی با حضور مدیرکل و معاونین اوقاف استان ساز و کارهای قانونی آن فراهم شد.

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه  افزود: قبل ازهر گونه اقدامی با شرکتی قراردادی منعقد وبالغ بر ۴ هزار اصله درخت گردو درشهرستان های تابعه اورامانات شناسایی شد و از ششم مرداد ماه سال جاری بیش از ۹۷ درصد پلاک کوبی مجدد انجام و  ۹۵ درصد این طرح در شهرستان پاوه و ۵ درصد دیگر در شهرستان های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در حال اجرا است.

 

ماموستا رمضانی تصریح کرد: اگر بتوانیم در آینده ای نزدیک این محصول را وارد بازار کنیم خارج از مباحث اقتصادی و اشتغالزایی که برای این ۲۰ نفری که مستقیم درگیر کار هستند و هرکدام ۳ نفرخانواده تحت تکفل دارند،  ۶۰ تا ۷۰ نفر نیز به طور غیر مستقیم از قِبَل این طرح ارتزاق می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه با اشاره به جمع آوری درآمد موقوفات در سنوات گذشته اظهار کرد:گاهی با افرادی اصطکاک به وجود می آمد که در نهایت به مراجع قضایی ختم می شد، لکن امسال با حمایت همکاران اداری و مساعی کارگران وحمایت رئیس محترم سازمان این طرح تا به امروز ۵۰ درصد مورد بهره برداری قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم درسالی که با کاهش برداشت محصول مواجه هستیم حلاوت وشیرینی آن را در گزارشی به سمع ونظر متدینین واهل مسجد برسانیم که قطع به یقین اعتمادآور خواهد بود.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان پاوه بابیان اینکه هریک ازهمکاران اداره اوقاف شهرستان به همراه تنی چنداز کارگران تقسیم کارکرده اند و هر یک درگسترده باغات به امر برداشت محصول مبادرت می کنند ، گفت: تمام مراحل بهره برداری از سردرختی گردوی امسال به تفکیک شهر و روستا ومساجد موقوفه  موردنظر مستندسازی شده وقطع به یقیین از آنجائیکه طرح بکری است وبرای اولین بار درسطح کشور عملیاتی می شود، می تواند بازتاب وبازخورد مثبتی در پی خواهد داشته باشد.

 

ماموستا رمضانی تصریح کرد: حضور ثابت یکی از امنای محترم موقوفات شهرستان در طول این طرح بسیار ارزنده است و رسالت واقعی امنای موقوفات به عنوان یکی از اقدامات موثر ریاست محترم سازمان اوقاف در این شرایط است که مشخص می شود.

 

کد خبر 1096200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha