۵۴ ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بندر آستارا برگزار می‌شود

سرهنگ قنبری هفته دفاع مقدس را فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و گفت: ۵۴ ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

«بهزاد قنبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، با اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلاب اسلامی، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ کشورمان ثبت شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا به شعار هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما مقتدریم» اشاره و بر باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان تاکید کرد.

 

وی با بیان‌اینکه سپاه ناحیه آستارا ۵۴ ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تدوین کرده است، تصریح‌کرد:این برنامه‌ها با همکاری پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های تخصصی و اقشاری بسیج و ادارات و نهادها برگزار می‌شود.

 

قنبری غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را اولین برنامه هفته دفاع مقدس در بندر آستارا عنوان کرد و گفت: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس علاوه بر غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه‌هایی همچون رژه موتوری و خودرویی نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، سازمان‌ها و نهادها، مسابقات طناب‌کشی و مچ‌اندازی برای زندانیان، دیدار از خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، مسابقه فوتبال بین پایگاه‌های مقاومت بسیج، یادواره آبروی محله و گشت‌های رضویون در آستارا اجرا می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا دیدار نیروهای نظامی، انتظامی و رزمندگان و سربازان با امام جمعه، برگزاری یادواره شهدا در مسجد عباسیه، رونمایی از یادمان شهدا، نشست روشنگری سیاسی، مسابقات دوومیدانی، محفل به یاد شهدا در محضر قرآن را از برنامه‌های روز دوم و سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه در پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، برپایی میقات صالحین، حضور نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان در نماز جمعه، مسابقات فوتسال بین بسیجیان، مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی بین فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و مسابقات انفرادی فوتبال دستی، دارت و طناب‌کشی را از برنامه‌های روز سوم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اعلام کرد.

 

وی با بیان‌اینکه توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی، سمینار ضرورت ورزش و تغذیه سالم در زندگی، یادواره شهدای آبروی محله روستای ویرمونی، کارگاه سلامت، مسابقات دوومیدانی و نشست بصیرتی و روشنگری سیاسی از برنامه‌های روز چهارم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آستارا است، اظهارکرد: برای روز پنجم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مسابقات مچ‌اندازی، دیدار از خانواده شهدای دانش‌آموز، یادواره شهدای محله مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص)، محفل انس با قرآن، بازی‌های بومی محلی و دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا تدارک دیده شده است.

 

سرهنگ قنبری گفت: مسابقات والیبال بسیج خواهران، برگزاری مجمع سرمربیان و مربیان، برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت اربعین حسینی، برگزاری دعای توسل و نشست تربیت و تعالی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در روز ششم هفته دفاع مقدس در آستارا اجرا می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا برگزاری محفل انس با قرآن، افتتاح مسکن محرومین در روستای عسگرآباد بخش مرکزی،برگزاری دوره توانمندسازی سرگروه‌ها و مربیان صالحین، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری زیارت عاشورا، توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان و برگزاری مراسم ختم قرآن را از برنامه‌های روز هفتم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اعلام کرد و افزود: در آخرین روز از برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس مسابقات دارت، همایش تجلیل از سربازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و پیرغلامان حسینی، دیدار از خانواده‌های معظم شهدا، کارگاه مشاوره، میزخدمت، ویزیت رایگان در روستای چملر، سیج و دگیرمانکشی و ارائه مشاوره رایگان حقوقی و قضایی برای بسیجیان و رزمندگان در حوزه شهید اژدرپور باغچه‌سرا پیش‌بینی شده است.

 

قنبری خاطرنشان‌کرد: همچنین در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، نشست صمیمی فرمانده سپاه با سربازان، مسابقات مختلف فرهنگی از قبیل مقاله‌نویسی، شعر، طراحی، نقاشی، عکاسی و ...، اعزام گروه‌های جهادی جهت کمک به ساخت مسکن محرومین، برگزاری گشت‌های عملیاتی و ایست بازرسی و ... پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1096246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha