مسکن روستایی استان اصفهان بهسازی می شود

خانی گفت: مسکن روستایی استان اصفهان با دریافت تسهیلات بهسازی می شوند.

»غلامحسین خانی« با اشاره به در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فرسودگی بخشی از خانه های روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، اظهارداشت: در طی 10 سال گذشته این طرح اجرایی شده و تسهیلات بانکی به مالکان پرداخت شده است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی مسکن روستایی استان اصفهان سهمیه برای امسال پیش بینی شده تا با نرخ پایین کارمزد توزیع شود.

 

وی اضافه کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 26 هزار مسکن روستایی بهسازی شده است.

 

خانی از اجرای طرح مسکن اقدام ملی نیز خبرداد و گفت: از سهمیه هزار واحد مسکونی 4500 باب آن در 55 شهر توسط بنیاد مسکن ساخته می شود و به افراد متقاضی تحویل می شود.

 

وی یادآورشد: تسهیلات 300 میلیون ریال بلاعوض برای خانه های محرومین پیش بینی شده که به اقشار آسیب پذیر پرداخت می شود و تسهیلات قرض الحسنه هم پرداخت خواهد شد.

 

*طرح هادی روستایی و توجه به گردشگری

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح هادی روستایی برای بیش از 900 تهیه شده است، گفت: اجرای این طرح ها نیز انجام و در تعدادی از آن ها بازنگری هم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای 10 روستا نیز پیوست گردشگری پیش بینی شده و و طرح توسعه آن ها برای حفظ بافت فرسوده مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 1096290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha