دولت باید دیون خود را به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت کند

حیدری با اشاره به اینکه دولت باید دیون خود را به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت کند، گفت: این صندوق‌ها لزوماً بهترین خریدار شرکت‌ها نیستند و این دارایی‌ها باید در یک بازار شفاف‌تر و روش‌های به روزتر به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی حیدری، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (یکشنبه 28 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه کسی با اصل واگذاری شرکت‌های دولتی به ویژه شرکت‌های زیان ده مخالف نیست و در هیچ جای دنیا، دولت فرش، یخچال و مانند آن را تولید نمی‌کند، گفت: در این که این شرکت‌های دولتی باید به مردم صاحب صلاحیت، واگذار شود، شکی نیست.

 

وی با بیان اینکه ساز و کار خرید و فروش شرکت‌های غیربورسی، آن گونه که باید و شاید، جا نیفتاده و خرید و فروش آن پیچیده و سخت است، ادامه داد: باید امیدوار باشیم که نهاد‌های واسط مانند صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی در این زمینه اقدام کنند.

 

حیدری با اشاره به اینکه دولت باید دیون خود را به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت کند، گفت: این صندوق‌ها لزوماً بهترین خریدار شرکت‌ها نیستند و این دارایی‌ها باید در یک بازار شفاف‌تر و روش‌های به روزتر به فروش برسد و دیون دولت از این طریق پرداخت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات شرکت‌های دولتی را شناسایی کنیم و ببینیم چرا خریدار کافی ندارند، گفت: اگر این موضوع را حل کنیم، دولت، شرکت‌های خود را می‌فروشد و پول آن را برای رد دیون خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 1096298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha