مراسم تکریم و معارفه شهردار شهر جهانی یزد برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه شهردار شهر جهانی یزد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازیزد، مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد با حضور مسئولان استانی در محل باغ دولت آباد یزد برگزار شد.

جمال الدین عزیزی، شهردار سابق یزد در این مراسم گفت: شهر یزد به واسطه نگاه ویژه و ویژگی هایی که دارد و به عنوان شهر خشت خام جهان، حسینیه ایران، دارالعلم و شهرعلمای بزرگ شناخته می شود و نگاه ویژه ای به آن می شود.

وی افزود: اگر در حوزه شهری رضایت شهروندان حاصل شده باشد بهترین عملکرد است.

عزیزی بیان کرد: ما سعی کردیم برنامه های مختلف را به اجرا برسانیم و امروز شهر یزد به سمت شهر نوآور حرکت خود را شروع کرده که تشکیل مرکز خلاقیت های نوین شهرداری و اقداماتی در این زمینه از جمله این گام ها است.

شهردار سابق یزد گفت: امروز شهر یزد عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده است که می تواند بستر مناسبی برای خدمات مطلوب باشد و در این راستا نیز پایلوت شهرهای در دسترس پذیر، پایلوت شهرهای فعال در پروژه ملی شهرهای فعال ایران، اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است.

وی افزود: ما برای توسعه روابط بین المللی با شش شهر قرارداد خواهرخواندگی داشتیم.

عزیزی ادامه داد: اصلاح فرآیندها در حوزه مالی، تشکیل کمیسیون تصویب طرح ها و راه اندازی سامانه شهروندسپاری، حرکت به سمت تدوین بودجه های عملیاتی از جمله اقدامات ما در این دوره فعالیت بوده است.

وی گفت: در حوزه فعالیت های زیربنایی نیز تعداد زیادی پروژه ها انجام شده که  در این راستا طرح هایی برای تقاطع های شهری آماده شده که به زودی راه اندازی می شود.

شهردار سابق یزد بیان کرد: در حوزه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی نیز اقدامات خوبی انجام شده که شاخص فعالیت های آن اجرای پروژه ها و زیرساخت ها بوده است.

عزیزی ادامه داد: اجلاس پیرغلامان، کنگره چهارهزار شهید استان و فعالیت های فرهنگی از جمله اقدامات دیگر ما در استان بوده است.

وی گفت: کاهش عمر ناوگان حمل و نقل شهری به زیر 10 سال، راه اندازی خط آسفالت بازیافتی، ساماندهی خاک و نخاله شهر یزد، زیباسازی شهری از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد.

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دوره پنجم نیز در این مراسم گفت: وضعیت اقتصادی و شدت تحریم ها و کرونا به عنوان یکی از مشکلاتی بود که در دوره شورای پنجم شاهد آن بودیم و باعث ایجاد مشکلاتی برای ما بود.

وی افزود: احترام به قانون و حقوق انسان ها، تکریم انسان ها و پافشاری بر آن، استقلال شورا، علمی بودن شورا و ارتباط با نهادهای علمی و حوزوی، شفافیت، نقد پذیری، ساماندهی اتباع به عنوان فعالیت هایی بود که در این دوره انجام شد.

ابوالقاسم محی الدینی نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد جدید شهرداری یزد در دوره جدید گفت: خدمت به مردم مهمترین و بالاترین انگیزه من در این مسئولیت است و سعی دارم در این راستا از تمامی ظرفیت ها استفاده کنم و امیدوارم بتوانیم با همکاری دستگاه های مختلف در این زمینه گام های مثبتی برداریم.

در پایان این مراسم نیز از خدمات جمال الدین عزیزی شهردار سابق یزد قدردانی شد و حکم جدید شهرداری یزد که به امضای وزیرکشور رسیده بود به ابوالقاسم محی الدینی اناری ارائه شد.

 

کد خبر 1096313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha