پروژه های بازآفرینی شهری با جدیت دنبال می شود

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: پروژه های بازآفرینی شهری شیروان با جدیت دنبال می شود.

«محمود رضازاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: به تازگی اجرای سه طرح در قالب پروژه های بازآفرینی شهری شیروان با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار شروع شده است.

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان عنوان کرد: این طرح ها شامل احداث پایگاه اجتماعی در شهرک ولیعصر، زیرسازی و جدول گذاری معابر خیابان حکیم و احداث خانه فرهنگ است که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است طی یکسال آینده به اتمام برسد.

 

رضازاده با اشاره به ضرورت و اهمیت نگاه جدی تر به طرح های عمرانی بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال های اخیر بهسازی  مسیر رودخانه چایلق، بهسازی  آسفالت شبکه معابر شهرک ولیعصر، روشنایی معابر و تکمیل ساماندهی و بهسازی زمین های کشوری با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

 

وی اضافه کرد: ۱۱ هکتار از بافت تاریخی شهر موسوم به منطقه «ارگ نادری»  نیز در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

 

رضازاده افزود: همچنین این شهر ۱۹۰ هکتار مناطق حاشیه نشین دارد که در قالب چهار محله، ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر سکنه، معادل ۱۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

 

 

کد خبر 1096353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha