مدارس نقش مهمی در تربیت نسل انقلابی دارند

آیت الله عبادی با اشاره به نقش مدارس در تربیت نسل انقلابی، گفت: در انواع خیرات و مبرات هیچ چیز ثوابش به پای تعلیم و تربیت نمی‌رسد همانطور که گمراه کردن انسان ها نیز بدترین نوع گناه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۹ شهریور) در دیدار با رئیس و اعضای هیأت امنای مدرسه امام حسین(ع) استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم هیچ موجودی همچون انسان در دو قطب مخالف نیست چون انسانی که مسجود فرشتگان است می‌تواند بدتر از هر موجودی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه این عالم، عالم علل و اسباب است، گفت: رمزهایی که در سرنوشت انسان آمده بحث تعلیم، تربیت، فضای عمومی و طبیعی است که در نهایت معدل همه در عزم و اراده انسان مشخص می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه مسئول هستند اما والدین، معلم ها، اساتید و مدیران جامعه مسئولیت بیشتری دارند و باید پاسخگو باشند، بیان کرد: دشمن با همه تبلیغاتش که به صورت فنی کار می‌کند به دنبال علت فساد می‌چرخد که فرزندان ما را فاسد کند اما در مقابل این علل، باید در جهت خیر و صلاح مقدمات برای مبارزه فراهم شود.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: گاهی دشمن در صف‌های خودی برای پیاده‌سازی فساد نفوذ می کند که در دوران قاجار و رضاخان دشمن تمام کشور را قبضه و اهداف خود را در ایران پیاده کردند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به انقلاب اسلامی را همین فرزندان تربیت‌یافته در مکتب اسلام همراهی کردند، بیان کرد: هرچند انقلاب اسلامی معجزه‌ الهی بود اما دشمن هنوز رها نکرده و در حوزه‌های مختلف حضور دارد.

 

وی با اشاره به نفوذ دشمن، تصریح کرد: در بحث آموزش، ۲ سند تحول بنیادین و ۲۰۳۰ در سال‌های گذشته مطرح شد که متاسفانه سند ۲۰۳۰ از طرف دولت ابلاغ و بودجه برای اجرای آن تعیین شد.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری با بیداری خاصی که داشتند شخصا در زمینه سند ۲۰۳۰ وارد عمل شدند زیرا خیلی‌ها از ما وظیفه خود را انجام نمی دهیم  و سکوت می کنیم.

 

به گفته وی شورای فرهنگ عمومی مصوبه‌ای برای لغو این سند ارایه داد اما عجیب‌تر از آن این بود که دولت سند بیگانه ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد اما لغو سند را ابلاغ نکرد و چراغ خاموش اجرا کردند که اسنادی هم موجود است.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: حتی در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری برای سند ۲۰۳۰ دیده بودند که چون شرایط تغییر کرده بود انکار می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ روز قبل رئیس جمهوری لغو سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد که قابل تقدیر است، گفت: در دوران های آلودگی و فسادها، مدارس امام حسین(ع) خیلی نقش داشت اما در عین حال انسان موجودی بی نهایت است و هرچه در زمینه اخلاقف تعلیم و تربیت کار شود باز هم کافی نیست.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: در انواع خیرات و مبرات هیچ چیز ثوابش به پای تعلیم و تربیت نمی‌رسد همانطور که گمراه کردن انسان ها نیز بدترین نوع گناه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به نقش مدارس در تربیت نسل انقلابی، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان از ابتدای انقلاب در حوزه‌های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، اجرایی، اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی را داشته و همواره در حال پیشرفت بوده است که مدارس امام حسین (ع) و آموزش دانش آموزان انقلابی هم از مهمترین این توفیقات است.

 

فعالیت ۳۰ مدرسه امام حسین(ع) در خراسان جنوبی

«جواد عقیلی پور» مدیر موسسه آموزشی حضرت امام حسین(ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بحث آموزش و مهارت محوری با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در دستور کار قرار گرفته شده است.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه اولویت مدارس امام حسین(ع) مباحث تربیتی و علمی است، افزود: ۳۰ مدرسه امام حسین(ع) در خراسان جنوبی با چهار هزار دانش آموز و ۵۰۰ معلم فعالیت می‌کنند.

 

عقیلی‌پور بیان کرد: ۱۹ راهبرد تربیتی در این مدارس برای تربیت نسلی عالم متعهد و متخصص به تعبیر مقام معظم رهبری مصوب شده است.

 

دیر موسسه آموزشی حضرت امام حسین(ع) خراسان جنوبی گفت: در اسفند سال ۹۹ طرح اساسی مدارس امام حسین(ع) مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت که بر اساس مفاد آن تا سال ۱۴۲۰ باید از نظر کمی و کیفی اقداماتی انجام شود.

 

وی تصریح کرد: از نظر کمی ۱۰۵ هزار دانش‌آموز سطح کشور باید به یک میلیون نفر در مدارس امام حسین(ع) برسند که زیرساخت های آماده شده که در هر شهرستان یک مجتمع راه اندازی شود.

 

دیر موسسه آموزشی حضرت امام حسین(ع) خراسان جنوبی گفت: همچنین از نظر کیفی خانواده، معلم، دانش‌آموز و مدرسه در راهبردهای تربیتی ساماندهی خواهند شد.

 

 

کد خبر 1096409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha