شعر در راس ابزارهای قرار دارد که می تواند انتقال فرهنگ را به عهده بگیرند

محمدی با اشاره به اینکه همه هنرمندانی که می توانند در این عرصه حضور داشته باشند می توانند ورود پیدا کنند، گفت: شعر در راس ابزارهای قرار دارد که می تواند انتقال فرهنگ را به عهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی محمدی»، امروز (دوشنبه 29 شهریور) در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی، گفت: چندین سال این کنگره در سطح ملی در تهران برگزار می شد و اعتقاد دارم اگر بناست کاری در حوزه شعر روی دهد، باید در شیراز و فارس روی دهد چرا که شیراز شعر علم و ادب است و مهد زندگی حافظ و سعدی بوده که همتا ندارند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اینکه یکی از راه هایی که در کشور برای انتقال فرهنگ از آن استفاده می شود، ابزارهای متعدد هنری است، تاکید کرد: این انتقال فرهنگ باعث تسری هم می شود.

دبیر ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی با اشاره به اینکه همه هنرمندانی که می توانند در این عرصه حضور داشته باشند می توانند ورود پیدا کنند، تاکید کرد: شعر در راس ابزارهای قرار دارد که می تواند انتقال فرهنگ را به عهده بگیرند.

محمدی با یادآوری این مطلب که فراخوان کنگره شعر زنان عاشورایی را اعلام می کنیم، افزود: امسال با تصمیم شورای سیاستگذاری قرار شد کنگره ششم بین المللی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امسال این کنگره به صورت مشترک با سایر نهادهای فرهنگی برگزار شود، اظهار کرد: هفته آخر دی ماه اختتامیه کنگره را خواهیم داشت اگر تا آن زمان وضعیت به گونه ای بود که امکان حضور باشد، افراد در کنگره در شیراز حضور می یابند و اگر هم موضوع کرونا اجازه نداد می توان برنامه را به صورت حضوری و مجازی و یا کامل مجازی برگزار کرد.

محمدی تاکید کرد: علاقمندان برای ارسال آثار می توانند از طریق سایت «نوید شاهد» اقدام کنند.

کد خبر 1096450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha