برگزاری چهارمین دوره کنفرانس بین المللی امام حسین(ع) در کربلا

آستان مقدس امام حسین(ع) با همکاری بخش امور فکری و فرهنگی چهارمین دوره کنفرانس بین المللی امام حسین(ع) را با حضور جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه از مناطق مختلف جهان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran، شیخ حسن منصوری، مشاور دبیرکل امور قرآنی آستان مقدس حسینی گفت: این روزها شاهد راهپیمایی میلیونی زایران و محبان اباعبدالله االحسین(ع) به مناسبت نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی هستیم، به همین دلیل، چهارمین دوره کنفرانس بین المللی «امام حسین(ع)» با شعار «الامام حسین و سرالخلود» با نظارت دبیرخانه آستان مقدس حسینی و با همکاری بخش امور فکری و فرهنگی و دانشگاه کربلاء و دانشگاه وارث الانبیاء در سان خاتم الانبیاء در صحن شریف حسینی برگزار شد.

 

منصوری افزود: در این کنفرانس جمعی از اندیشمندان و علمای مذاهب مختلف از کشورهای جهان به مناسبت بزرگداشت اربعین و نشان دادن جنبه های معرفتی نهضت حسینی  شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: این کنفرانس در محورهای متعدد از جمله معانی قرآنی در رویکرد اصلاح طلبانه امام حسین(ع)، ابعاد آموزشی و تربیتی در متن زیارت امام حسین(ع)، ارتباط رسالتی بین نهضت حسینی و مهدوی برگزار شد.

 

مشاور دبیرکل امور قرآنی آستان مقدس حسینی گفت: فعالیت های این کنفرانس شامل دو جلسه تحقیقاتی است که اولین جلسه اینترنتی بود و به شرکت کنندگان از طریق فضای مجازی از عراق، عربستان، ایران، تونس و سوریه اختصاص داشت. اما در دومین جلسه،محققان و پژوهشگران برای ارایه تحقیقات خود در چارچوب فعالیت های این کنفرانس حضور یافتند.

 

در پایان این کنفرانس بین المللی ازپژوهشگران و استادان حاضر در این کنفرانس توسط دبیرخانه آستان مقدس حسینی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1096477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha