اراضی ملی در شهرستان تالش رفع تصرف شد

اکبری‌پور گفت: به همت محیطبانان سختکوش و پیگیری‌های انجام شده توسط اداره محیطزیست شهرستان تالش، اراضی ملی واقع در این شهرستان رفع تصرف شد.

«ساسان‌اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان تالش خبر داد و اظهار داشت: به همت محیطبانان سختکوش و پیگیری‌های اداره محیطزیست شهرستان تالش و در راستای اجرای دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در مقابله با پدیده زمین خواری در اراضی ملی و مناطق حفاظت شده این اقدامات انجام شد. 

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تشریح بیشتر این خبر عنوان کرد: رفع تصرف 4.3 هکتار از این اراضی که در سنوات گذشته توسط افراد سودجو و فرصت طلب مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته بود صبح امروز با اخذ دستور و حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به انجام رسید.

 

اکبری‌پور با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به انجام گشت‌های منظم و حضور پیشگیرانه در مناطق تحت مدیریت در شهرستان تالش آمار تصرفات به صورت چشمگیری کاهش داشته است تصریح کرد: این روند انشالله با تمام توان در سایر مناطق تحت مدیریت محیطزیست استان گیلان نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی گشت‌ها و پایش‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان را مستمر اعلام کرد و با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت‌طلب با آنان برابر قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، تخریب و تصرف زمین‌های ملی برای پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال مراتب را از طریق شماره گویای 1540 گزارش دهند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی معضل تصرف اراضی ملی نظیر تالاب ‌خواری،‌ ساحل خواری،‌ کوه خواری و سایر مواردی از این دست توسط افراد سودجو و فرصت طلب از جمله چالش‌‌هایی محیط زیستی محسوب می‌شود.

کد خبر 1096510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha