رعایت نشانه گذاری در صنایع غذایی الزامی است

میربیک با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ استاندارد سازی در حوزه تولید و خدمات، گفت: رعایت نشانه گذاری در صنایع غذایی الزامی است.

«حمیدرضا میربیک» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  رعایت استفاده از نشان استاندارد و نحوه درج آن بر روی کالاها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

 

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ استاندارد سازی در حوزه تولید و خدمات، افزود: تحقق این مهم بستر رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در جامعه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بند نشانه گذاری در خصوص فرآورده های غذایی، رعایت موارد اعلام شده طبق استانداردهای ملی مربوطه بر روی بسته بندی فرآورده های تولیدی در صنایع غذایی الزامی است.

 

میربیک ادامه داد: در خصوص برچسب فرآورده های غذایی، مواردی از قبیل انطباق ابعاد علامت استاندارد با دستورالعمل نشانه گذاری، درج علامت استاندارد در محل قابل رویت  و اندازه مناسب و خوانا بودن علامت استاندارد و کد ده رقمی درج شده بر روی محصول لازم است توسط تولید کنندگان صنایع غذایی رعایت شود.

 

وی تصریح کرد:  همچنین افزایش اندازه علامت استاندارد با افزایش ابعاد بسته بندی، درج نام و نوع فرآورده مطابق با استاندارد ملی به صورت مشخص، خوانا، فونت یکسان و بزرگتر از برند تجاری و سایر مشخصات اسمی، و 6نوشتن نوع کاربرد فرآورده غذایی بر روی برچسب و انطباق آن با استاندارد ملی مربوط؛ بایستی توسط کلیه تولید کنندگان صنایع غذایی رعایت شود.

 

رییس اداره نظارت براجرای استاندارد اظهار کرد: در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده به واحدهای تولیدی صنایع غذایی، پس از اتمام مهلت مقرر، این اداره کل نسبت به تعلیق پروانه استاندارد فرآورده مربوطه به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد اقدام می نماید.

کد خبر 1096534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha