امکانات و تجهیزات ورزشی بستر تحرک، پویایی و سلامت دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات ورزشی بستر تحرک، پویایی و سلامت دانش آموزان را فراهم می‌کند، گفت: رویکرد سال تحصیلی جدید، بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی و اقتضایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در مراسم نمادین ارسال کاروان وسایل و تجهیزات ورزشی به مدارس استان که در سالن ورزشی توحید سنندج برگزار شد، از معاونت تربیت و سلامت استان و دست‌اندرکاران این حوزه به جهت تهیه و آماده‌سازی تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید تشکر کرد و اظهار کرد: این اقدامات موجب با نشاط سازی، شادابی و پویایی مدارس و دانش‌آموزان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در 20 ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا فعالیت اکثر بخش‌ها، تحت تاثیر قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم که تحت تاثیر کرونا قرار گرفت آموزش و پرورش بود و حوزه تربیت بدنی از سایر بخش‌ها بیشتر دچار اختلال شد، هر چند که با انجام اقداماتی از طریق فضای مجازی زحمات زیادی همکاران متقبل شدند، ولی ورزش نیاز به تحرک و شرایط خاص خود دارد.

 

قربانی در ادامه سخنان خود به رویکرد و تجارب جهانی، کشورها و همچنین تجربه خانواده‌ها در موضوع کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه در سال جاری ، بستر لازم برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم شده است، تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی مردم در قبال ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون عمومی، فرهنگیان و در آینده نزدیک واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره دبیرستان، باعث کاهش دغدغه‌ها شده است، ولی هم چنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مورد تاکید است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رویکرد جهانی را تمایل به سمت بازگشایی حضوری به صورت تدریجی دانست و با اشاره به مطالعات صورت گرفته توسط سازمان یونسکو از 20 کشور ، اظهار داشت: تجارب جهانی بیانگر آن است که در بهترین حالت در حوزه آموزش با وجود زیر ساخت های قابل قبول و تجهیزات ارتباطی در کشورهای پیشرفته، آموزش مجازی 50 درصد موثر بوده است و در سایر حوزه‌ها از جمله تربیتی، روانشناسی و فرهنگی این آمار کمتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی دانش آموزان در خانه شکل نمی‌گیرد، یادآور شد: همه باید کمک کنیم تا بستر حضوری شدن کلاس های درس فراهم شود و حضور دانش آموزان در مدارس یک نیاز بوده  و امروز تحرک و ورزش دانش آموزان نیز یک ضرورت است.

 

قربانی با اشاره به سابقه ارسال تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس استان در چند سال اخیر، این اقدام را یکی از فعالیت‌های ماندگار معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت عنوان کرد و گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از این فرصت، اقلام مورد نیاز را به صورت نسبی و در حد توان تهیه و توزیع کرده‌اند که امیدواریم این اقدام استمرار داشته باشد و باعث تحرک و پویایی دانش‌آموزان شود.

 

وی سلامت را یکی از شاخص‌های رفاه و آسایش هر انسانی عنوان کرد و با بیان اینکه هر کاری که به حفظ سلامت کمک می‌کند باید به آن توجه کرد، گفت: ورزش یکی از آن مقوله‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تهیه تجهیزات ورزشی بستر این کار را فراهم می کند و همه باید در راستای تجهیز مدارس و توجه به بهداشت محیط تلاش کنیم.

 

وی در پایان از تجهیز 500 سرویس بهداشتی مدارس استان به مناسبت سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در آینده سرانه بهداشتی مدارس نیز ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 1096541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha