اجرای پویش «همکلاسی مهربان» در اندیمشک

کریم‌پور به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اندیمشک پرداخت و گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و در راستای اجرای پویش «همکلاسی مهربان»، توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» ظهر امروز (دوشنبه ۲۹ شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امروز انقلاب و نظام ما در اوج عزت و سربلندی قرار دارند اظهار کرد: شعار امسال ما در هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم» است و در همه برنامه‌ها از این سرفصل در مکاتبات اداری دستگاه‌های دولتی و مجموعه بسیج استفاده می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اشاره به اینکه مدیریت افکار عمومی در دستان رسانه ملی و فضای مجازی است افرود: اصحاب رسانه باید مدیریت افکار عمومی را به سمت ارزش‌های دفاع مقدس سوق دهند تا بتوانیم با کیفیت بخشی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج دهیم.

 

وی اذعان کرد: کشور عراق، رژیم بعث و در راس آن صدام حسین با حمایت مالی ۵۰ کشور و گرفتن تسهیلات نظامی از ۳۰ کشور به شکل مستقیم، در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ با هدف اینکه در مدت زمان یک هفته خود را به تهران برساند و ایران و انقلاب را دچار براندازی و تجزیه کند، به ایران حمله‌ور شد.

 

کریم‌پور تصريح کرد: همه جوانان، انقلابیون، مردم، ارتش و سپاه با وحدت و همدلی و گوش به فرمان امام راحل، در مقابل استکبار جهانی و عراقی که تا بُن دندان مسلح بود، ایستادند و مانع از رسیدن آنها به اهداف پلید خود شدند.

 

وی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، جبهه کفر در برابر مظلومیت کشور جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرد ادامه داد: هرگاه جنگی در تاریخ ایران، از زمان قاجار به بعد صورت می‌گرفت، بخشی از خاک ایران تجزیه می‌شد اما به برکت خون شهدای عزیز، یک متر از خاک ما داده نشد و صدام حسین هم به عنوان مقصر جنایت جنگی شناخته شد و مورد لعن جهانیان قرار گرفت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک خواستار تبیین گفتمان دفاع مقدس برای نسل جدید شد و عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران ثبت و ضبط روایات، وقایع و حوادث دوران جنگ تحمیلی است و باید آنها را به نسل‌های بعدی جهت جلوگیری از فاصله و گسست بین نسلی انتقال دهند.

 

وی اضافه کرد: فرهنگ عاشورایی که بر دفاع مقدس ما حاکم بود، باعث شد که با گذشت بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی، در دهه گذشته همان روحیه دفاع مقدس را در محور مقاومت نیز داشته باشیم و مدعی باشیم که دفاع همچنان باقی است.

 

کریم‌پور بیان کرد: دفاع مقدس، نقطه قله افتخار ما در ۴۳ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی بوده و ما باید میراث‌دار خوبی برای مجموعه عزیزانی باشیم که با اهدای خون خود، گذشت کردند و گوش به فرمان امام خمینی (ره) توانستند این انقلاب و نظام را به ما تحویل دهند.

 

وی اظهار کرد: دشمن برای براندازی دست به هر اقدامی دست می‌زند و از انجام هیچ اقدامی علیه نظام و انقلاب، پاس پس نمی‌کشد ولی ما نیز با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به جوانان، نقشه‌های آنها را خنثی کرده‌ایم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک از برگزاری ۱۵۰ برنامه محوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته دفاع مقدس خبر داد و مطرح کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در روز ۳۱ شهریور، توزیع بسته‌های کمک مومنانه به نیابت از شهدا، برپایی ایستگاه سلامت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در قالب طرح شهید سلیمانی، برگزاری ۴۱ یادواره تحت عنوان «آبروی محل» درب منازل شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از سربازان نمونه، اجرای طرح «هر مسجد یک سنگر»، پویش «افتخار محله من» با هدف تهیه کلیپ از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه «زنان عاشورایی، ایثار دیروز و ایثار امروز» به منظور تقدیر از خواهران ایثارگر دوران دفاع مقدس، تجلیل از مدافعان سلامت، توزیع بروشور با موضوع دفاع مقدس، اجرای سرودهای خیابانی، اهدای جهیزیه به خانواده‌های نیازمند، اعزام اکیپ پزشکی رایگان به مناطق محروم در راستای طرح شهید رهنمون، اهدای آلبوم شهدا درب منازل شهدا، تقدیم لوح ایثار به رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با امضای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برگزاری شب خاطره از جمله برنامه‌های این هفته خواهند بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و در راستای اجرای پویش «همکلاسی مهربان»، توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند شهرستان اندیمشک صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 1096624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha