شیوع کرونا باعث کاهش تردد از مرز های استان است

توحید آذربد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های تردد در مرزها، شاهد کاهش چشم گیر تردد در مرز های استان هستیم.

« توحید آذربد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: طبق آمار از ابتدای امسال تاکنون، روزانه تنها هزار و ۱۰۴ نفر از مرزهای استان تردد دارند که کاهش قابل توجهی را نشان می دهد که علت اصلی آن ممنوعیت های تردد در ایان کرونا است.

 

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: تردد در مرز ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تست منفی و بسیار محدود مربوط به اتباع ایران و کشورهای همسایه است.

 

وی با بیان اینکه هنوز هیچ دستور جدیدی ابلاغ نشده است، تصریح کرد: تا امروز، روزانه فقط 7 دستگاه خودرو به صورت میانگین از مرز های رفت و آمد کرده اند.

 

این مسئول اضافه کرد: طی سال جاری فقط ۱۶۵ هزار و ۵۳۲ نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد داشته اند که از این میزان ۸۵ هزار و ۲۴۲ نفر ورودی و ۸۰ هزار و ۲۹۰ نفر خروجی بوده است.

 

ناظر گمرکات آذربایجات غربی با بیان اینکه، امسال یک هزار و ۷۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات استان تردد کرده است، گفت: تمامی تردد ها نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دلایل موثق بوده است که امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا بار دیگر شاهد رونق گرفتن تردد در مرزها باشیم.

 

 گفتنی است، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

 

کد خبر 1096631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha