صدها زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه باز گردانده شدند

حیدری از بازگردانی صدها زائر اربعین حسینی که قصد عبور از مرز زمینی شلمچه را برای زیارت عبات عالیات داشتند خبر داد و گفت: برابر قوانین کشور عراق ورود غیرقانونی به خاک این کشور سه سال حبس دارد.

«محمد حیدری» شامگاه (دوشنبه ۲۹ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: زائران باید این امر را بپذیرند که خروج از طریق مرزهای زمینی امکان‌پذیر نیست و به نظر می‌ رسد عراق امسال تصمیمی غیر از حضور سهمیه‌ ای که به زائران ایرانی برای حضور در اربعین حسینی از طریق مرز هوایی داده است، ندارد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به موافقت دولت عراق برای اجازه ورود به ۶۰ هزار زائر ایرانی از طریق مرز هوایی اشاره کرد و افزود: مرزهای زمینی بسته است و هیچ زائری حق مراجعه به مرز را ندارد.

 

وی با بیان اینکه زائران مرتبا به مرز شلمچه مراجعه می کنند ادامه داد: صدها نفر از زایران ایرانی در دو روز گذشته که برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی عازم مرز بین‌المللی شلمچه بودند برگردانده شدند.

 

حیدری بر ممنوعیت ورود به مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: در صورتی که زائران به صورت فردی و یا گروهی قصد ورود به مرز را داشته باشند ماموران انتظامی آنها را باز می گردانند و چنانچه کسی به صورت غیرقانونی از سایر نقاط کور مرزی اقدام به خروج از کشور کند و توسط ماموران عراقی دستگیر شود مجازات سختی خواهند داشت.

 

وی از همه زائران اربعین حسینی خواست تا به هیچ وجه به مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه مراجعه نکنند و یاد آور شد: برابر قوانین عراق ورود غیر قانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد.

 

کد خبر 1096677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha