با بخشش اولیاء دم یک محکوم به قصاص در قزوین ازطناب دار رهایی یافت

حجت الاسلام حیدری گفت: با پیگیری های اعضای شعبه ویژه مصالحه قتل جوانی که به اتهام ایراد ضرب و جرح عمومی محکوم به قصاص نفس و پرداخت دیه شده بود، از سوی اولیاء دم مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از چوبه دار رهایی یافت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان قزوین، حجت الاسلام «حیدری» بیان کرد: در سال 1396 در نزاعی که بین 2 جوان در پارک اتفاق می افتد، متأسفانه منجر به فوت مقتول می شود، با دستگیری متهم و پیگیری پرونده قاتل با رای دادگاه به قصاص نفس با چوبه دار و پرداخت دیه در حق اولیاء دم محکوم می شود.

 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین ادامه داد: با فرجام خواهی اولیاء دم پرونده به شعبه ویژه مصالحه قتل ارجاع شد که با وساطت و سعی و تلاش اعضاء شعبه و با رضایت خانواده مقتول محکوم به قصاص با گذشت بزرگ منشانه اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی توسعه حل اختلاف و داوری است و از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گذشت صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی می کنم.

کد خبر 1096722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha