۸ سال دفاع مقدس آزمون سنگین ملت ایران و ناکامی دشمن/اقدامات خوب دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار

۸ سال دفاع مقدس آزمون سنگین ملت ایران، افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» توسط رییس جمهور، دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرد، دفاع مقدس فرصت یادآوری شکست قدرت پوشالی سلطه‌گران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ۸ سال دفاع مقدس آزمون سنگین ملت ایران،  افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» توسط رییس جمهور، دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرد، دفاع مقدس فرصت یادآوری شکست قدرت پوشالی سلطه‌گران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۳۰ شهریور است.

۸ سال دفاع مقدس آزمون سنگین ملت ایران و ناکامی دشمن در اهدافش بود

جنگ تحمیلی از سوی دشمنان در شرایطی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد که نظام اسلامی در اولین روزهای تشکیل حکومت نوپای اسلامی بود و هیچ برنامه ریزی دقیق و عملیاتی برای مبارزه و جنگ تن به تن نظامی با دشمنان وجود نداشت و دشمن با این نگاه که می تواند ظرف کمتر از یک ماه سرزمین های ایران را به تصرف خود درآورد وارد این مبارزه شد و در اولین روزهای آغاز جنگ با عملیات مروارید یکی از عملیات‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ ایران و عراق که در ۷ آذر سال ۱۳۵۹ با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بمباران بندر ام‌قصر و 2 سکوی نفتی مهم عراق؛ البکر و العَمیه در ساحل اروندرود بود مواجه شد و این تنها نمونه ای از غافلگیری دشمن بود که در عملیاتهای بعدی رزمندگان نیز با آن روبرو شد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد مهمترین دستاورد دفاع مقدس به شرح زیر ارایه می شود.

 

نگاه دشمنان به انقلاب اسلامی و پیروزی آن چگونه است ؟ چه عواملی موجب تحمیل 8 سال جنگ بر ایران شد؟

 

دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب، انقلاب و پیروزی آن را بر علیه نظام شاهنشاهی جدی نمی گرفتند و می گفتند شورشی و یورشی اتفاق افتاده است و سر و صدایی به راه افتاده و اوضاع به سابق بر می گردد. کمتر از2  سال آنها فهمیدند که انقلاب اسلامی عمیق، دقیق و مطبوع است و به همین جهت درصدد آمده و توطئه های گوناگون علیه انقلاب را به وجود آوردند که یکی از آنها موضوع گروه های داخلی از قبیل فرقان، منافقین و احزاب نوساخته کمولو و دموکرات و خلق بود که در داخل درگیری و تقابل میان گروه ها ایجاد شود و سپس دیدند به این موضوع نیز نباید اکتفا کنند و باید به فکر تجزیه ایران و جدایی ایران از خوزستان افتادند و جنگ تحمیلی تمام عیار را به وسیله صدام افلقی به وجود آوردند.

ما وقتی جنگ تحمیلی هشت ساله را نگاه می کنیم، می بینیم بحث ارتجاع عرب، اروپا، آمریکا و حتی اتحاد جماهیر شوروی آن زمان در این جنگ وجود دارد و آنها به این فکر افتاده اند که ایران را تجزیه کنند و اگر نتوانستند انقلاب اسلامی را تضعیف کرده تا در داخل هواداری نداشته باشد و جلوی صدور انقلاب را بگیرند.

 

8 سال جنگ تحمیلی چه نتایجی را برای ملت ایران به ارمغان آورد؟

 

هشت سال با این اهداف جلو رفتند البته ما آسیب های زیادی دیدیم و بسیاری از مردم شهید، جانباز و اسیر شدند و خسارت های هزار میلیاردی بر ما وارد کردند اما در نهایت به قطعنامه 598 رسید که تقریبا دشمن فهمید نمی تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد و ایران را تجزیه کند و صدور انقلاب هم عملا تحقق یافته است؛ بنابراین ما می توانیم بگوییم جنگ تحمیلی هشت ساله یک آزمون سنگینی بود برای ملت ایران، برای دفاع، جهاد و استحکام پایه های انقلاب اسلامی و ما خوشبختانه دشمن را در اهداف پلیدش که تجزیه ایران و تضعیف انقلاب بود و جلوگیری از صدور آن ما نگذاشتیم دشمن به اهدافش برسد و ایده ها و دستاوردهای بسیاری به وجود آمد به طوری که اکنون که 43 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و سی و چند سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد، دشمن به این نتیجه رسیده است که با جنگ نظامی نمی توان حریف انقلاب اسلامی شوند.

 

دشمن پس از جنگ تحمیلی و مبارزه نظامی از راههای دیگر به مبارزه می پردازد دلیل تغییر تاکتیک دشمن را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

امروز ناامیدی دشمن از جنگ نظامی در برابر ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و می داند با کوچکترین حرکت باید منتظر ضربه سختی باشد به همین دلیل دشمن نانجیب تاکتیک های خود را عوض کرده و به فکر جنگ اقتصادی و تبلیغاتی افتادند که ما نیز باید در این مرحله حواس مان را جمع کنیم و از ظرفیت های داخلی کشور استفاده کرده و با آگاه سازی در مورد انقلاب اسلامی و افشاگری علیه دشمنان تا انشاءالله انقلاب اسلامی بیمه شود.

 

هفته دفاع مقدس فرصت یادآوری شکست قدرت پوشالی سلطه‌گران است

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان و مردمان این سرزمین، قله رفیع عشق به انقلاب اسلامی و نقطه اوج ایثار و تبلور زیباترین صفات انسانی بود. درود خداوند بر شهیدان راه حق و رزمندگان غیوری که در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و تاریخ‌ساز شدند.

هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یادآوری و بازشناسی حماسه عظیمی که فرزندان برومند این مرز و بوم خلق کرده و قدرت پوشالی سلطه‌گران را با اراده‌ای مستحکم و ایمانی راسخ به شکست کشانده و یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر را ثبت کردند.

این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز، باید برای همیشه زنده بماند و هدایت‌بخش نسل‌های بعدی این سرزمین و حتی ملت‌های آزاده منطقه و جهان قرار گیرد، چه اینکه امروزه بسیاری از آزادگان منطقه با الگوگیری از رشادت‌هایی که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند، در مقابل آمریکای جنایتکار و اذنابش ایستاده‌ و مشق مقاومت می‌نمایند.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، فرا رسیدن این هفته را به ملت عظیم الشان ایران اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

 

افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» توسط رییس جمهور

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور) در حاشیه مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس، نمایشگاه «در لباس سربازی» را افتتاح کرد.

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر موسوی فرمانده ارتش و سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور،  رییسی را در این مراسم همراهی کردند.

در این نمایشگاه بخش‌هایی از اسناد منتشر نشده جنگ ایران و عراق برای اولین بار در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

این اسناد که روایت رهبر انقلاب از جنگ تحمیلی است، بخش دیگری از حقیقت دفاع مقدس را برای مخاطبان بازگو خواهد کرد.

نمایشگاه «در لباس سربازی» که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران برپا شده است، مخاطبان را تا دل ماموریت‌ها و پشت صحنه فرماندهی نظامی آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های جنگ تحمیلی با خودش همراه می‌کند.

 

دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرده است

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 29 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در بررسی رشد اقتصادی کشور با بیان اینکه عدم ثبات اقتصادی، نظام مالیاتی، بانکی و ساختارهای بیمه ای چهار مشکل عمده اقتصاد ایران از 97 تاکنون بوده است، گفت: با همکاری دولت و مجلس و رفع مشکلات موجود، شاهد تحولات و بهبود تدریجی شرایط اقتصادی در ایران خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تغییر رویکردهای حرفه ای و تخصصی در حوزه تجارت خارجی اقدامات خوبی را آغاز کرده است به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: پذیرش ایران در پیمان شانگهای نشان دهنده مسیر جدیدی است که کنار قدرت های بزرگ اقتصادی و انجام سرمایه گذاری متقابل با کشورهای عضو می تواند بهبود شرایط اقتصادی را برای ایران رقم بزند.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه همکاری در پیمان های اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه، حضور ایران در پیمان شانگ های و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت های داخلی علیرغم تحریم های اقتصادی در توسعه اقتصادی ایران بسیار تاثیرگذار است، گفت: با وجود تحریم فروش نفت، فروش فرآورده های نفتی تحریم نبوده است در حالی که با صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی و فرآورده های پالایشگاهی می توانیم از ظرفیت های داخلی کشور برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه ترانزیت در سر فصل خدمات برای ما بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: با توجه به سند همکاریهای تجاری 25 ساله بین ایران و چین باید از این ظرفیت با توجه به موقعیت ایرانی استفاده شود. پیش بینی ما این است که دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت های خوبی را آغاز کرده است در حالی که در دولت یازدهم و دوازدهم دولت به جای توجه به ظرفیت های درون زا به ظرفیت های برونی توجه بیشتری داشت و به حوزه های داخلی توجه کمتری شد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در اقتصاد ایران، جذب منابع مالی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را دارای اهمیت فراوان در رشد و توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: این اهمیت در حالی است که در طول سال های گذشته هرگونه سرمایه گذاری خارجی در کشور روند نزولی داشته است.

 

پورابراهیمی با تصریح این نکته که در جذب سرمایه گذاری های خارجی دولت سیزدهم پیشنهادات خوبی ارائه داده است، ادامه داد: امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی از جمله مسایل مربوط به مالیات ارزش افزوده آینده اقتصاد ایران در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بر دارد.

 

سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نظامی قدرت‌های جهانی هرگز نشانی از صلح‌طلبی ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی فرارسیدن هفته دفاع مقدس و روز جهانی صلح را گرامی داشت. متن  پیام سرلشکر پاسدار «محمد باقری»به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقاومت، پایداری و سلحشوری و نمایش تاریخ‌سازی‌ها و فضیلت‌های ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی علیه این ملت بزرگ در یکی از مقاطع حساس و خطیر تاریخ بشریت را پاس می‌داریم.

با ظهور انقلاب اسلامی و پدیدار شدن تهدید برای نظام ناعادلانه‌ی بین‌المللی قدرت‌های استکباری و استعماری جهان و ایجاد تزلزل در مناسبات ظالمانه‌ی رایج جهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران، نظام سلطه و استکبار در یک ائتلاف گسترده و همه‌جانبه، صدام و رژیم بعثی حاکم بر عراق را به شعله‌ورسازی جنگ تحمیلی و تجاوز و اشغال بخش‌های وسیعی از میهن اسلامی ترغیب کرد.

این توطئه جهانی که با هدف نابودی انقلاب و محو نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود در برخورد با سد مقاومت، ایستادگی و پایداری ملت و رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های تاریخ‌ساز رزمندگان و ایثارگران ناکام ماند و این تهدید بزرگ در معادله‌ای معکوس برخلاف اراده ابرقدرت‌های شرق و غرب به عامل استحکام بیشترِ بنیان‌های انقلاب و بسط و نفوذ گفتمان آن در اقصی‌نقاط جهان تبدیل شد.

اکنون با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ جهانی هشت ساله علیه ایران سربلند، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکارناپذیر و خیره‌کننده و در عین حال بازدارنده کشور طی این مدت ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد.

دفاع مقدس در حقیقت رمز ماندگاری و جهانشمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای کشف راه‌ها و مسئولیت‌های خطیر فرارو برای ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش‌روندگی میهن اسلامی به سمت قله‌های رفیع اقتدار و منزلت جهانی است.

نقش قابل ستایش و ملموس تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس در قدرت‌سازی بازدارنده برای کشور، ماندگارسازی این معجزه بزرگ در ذهن و واقعیت زندگی آحاد جامعه را رقم زد.

دفاع مقدس هشت ساله و ظرفیت مقاومت، صبر و تاب‌آوری ملت برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان، از مؤلفه‌های قدرت ملی و ارکان بازدارنده ایران اسلامی است که به‌عنوان نماد پیروزی و اقتدار ملی توانسته است افزایش عمق راهبردی انقلاب و شکل‌گیری ژئوپلیتیک مقاومت در منطقه غرب آسیا را به واقعیتی مسلّم تبدیل کند، به گونه‌ای که امروز هیچ بیگانه و بیگانه‌پرستی، خیال تجاوز به مرزهای هویتی و سرزمینی ایران و ایرانیان را در سر نپروراند.

 

کد خبر 1096737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha