بیش از ۵ هزار روحانی در شبکه امامت مسجد بنیاد هدایت حضور خواهند داشت

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ روحانی در قالب شبکه امامت مسجد بنیاد هدایت در سراسر کشور حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه دوشنبه در دوره آموزشی اقشار تاثیر گذار و ائمه جماعات در محل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد هدایت، تعالی شبکه امامت است.

 

حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان با اشاره به اینکه برای دستیابی به این هدف برنامه‌های متنوعی در دستور کار است، گفت: در این راستا شبکه راهیاری این بنیاد در حال رشد است؛ این شبکه شامل ۱۰ راهیار منطقه‌ای، ۳۰ راهیار استانی و ۴۰۰ راهیار شهرستانی است که برنامه‌هایی برای ارتقای این راهیاران تدوین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور توانمندسازی ائمه جماعت مساجد برنامه های متعددی در دستور کار است و در تلاش هستیم تا از هر مدل نکته ای استخراج کرده و به مدل جامع توانمندسازی و راهیاری تبدیل کنیم.

 

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از ارتقاء شبکه راهیاری خبر داد و گفت: به دنبال این ارتقاء شبکه ائمه جماعت هم رشد کرده و مسائل و مشکلات محلات به راحتی حل می شود.

 

میرمحمدیان افزود: در گام نخست 4 هزار روحانی مستقر در روستا، یک‌هزار روحانی روستا مستقر در شهرها و حدود ۴۰۰ روحانی مستقر در حاشیه شهرها خواهیم داشت.

 

به گفته وی، این افراد شبکه امامت را تشکیل می‌دهند و بنا داریم همه امامانی که در مساجد هستند را نیز مخاطب خود قرار دهیم تا ارتقای دسته‌جمعی محقق شود.

 

این مسئول بر ضرورت تقویت آموزش روحانیون مستقر تاکید کرد و گفت: ائمه جماعات و روحانیون مستقر نسبت به برقراری تعاملات بیشتر با مردم در روستاها مبادرت داشته باشند.

 

وی به بیانیه دوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی اشاره کرد و با تاکید براینکه مبنای تمدن اسلامی توحیدی است، افزود: ائمه جماعات و روحانیون مستقر از عناصر مهم در انقلاب اسلامی هستند و مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن سازی دارند.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: روحانیون مستقر و مبلغین باید فعالیت خود را توسعه بدهند و برای برقراری تعاملات بیشتر خود تلاش کنند.

 

میرمحمدیان تصریح کرد: روحانیون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کرده و برنامه ریزی و مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 1096739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha