اجرای طرح کوثر رسالت درکانون های مساجد استان تهران

براتی گفت: طرح کوثر رسالت در قالب عناويني نظير «هر مادر ايراني،يک مربي قرآني » و «مادر آگاه، جامعه سالم» در سطح کانو‌ن هاي مساجد استان تهران برگزار می شود.

حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران در گفت گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان به برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم در قالب  تقدیر از مادران با نام شکوه مادری اشاره کرد و گفت: این طرح با عناوین «هر مادر ايراني،يک مربي قرآني » و «مادر آگاه، جامعه سالم» با محوریت روانشناسی دینی و قرآنی در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران برگزار خواهد شد.

 

وی احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادر سازی،توانمند سازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش های دینی و استفاده بهیته از اعتبارات و امکانات در حوزه مساجد  را از اهداف اجرای طرح برشمردوافزود: توجه به خانواده به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این ستاد است که امیدواریم بتوانیم در قالب های مختلف این امر را دنبال کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اهمیت معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است و مسئولان باید با کانون های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقولانه مبارزه کنند که مهمترین شاخصه طرح کوثر رسالت نیز معنویت و اخلاق است.

 

براتی با بیان اینکه اهمیت توجه به مادر به عنوان یک مربی در آموزه های دینی و فرهنگ و به ویژه در مراکز دینی و مساجد وجود داشته و دارد، اضافه کرد: نقش مادر مهارتی همراه با مبانی دقیق است که فقط در وجود زن نهادینه شده است که غفلت و اشتباه  در آن موجب فساد و تباهی و مراقبت از آن موجب خیرخواهی و خوبی در جامعه خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران برجسته ترین نقش مادر  رانقش تربیتی بزرگترین منبع تربیتی را مذهب دانست وافزود: تربیت دینی کودک ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در آینده نیازمند به ستون پایداری است که هنگام تزلزل به آن متکی باشد و در مسیر رسیدن به هدف دچار لغزش نشود.

 

وی تصریح کرد: مادر باید با کسب مهارت های آموزش خداشناسی،قرآن آموزی و نماز آموزی در راه تربیت کودک تلاش کند.

 

براتی با اشاره به اینکه برگزاری این طرح باید با محوریت مساجد برگزار شود،افزود: آشنایی مادران با روش های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان،زمینه سازی جهت ارتباط و انس با قرآن برای مادران در خانه و تقویت و تربیت دینی و اخلاق مادران به عنوان محور فعالیت دینی در خانه و پیشگیری از آسیب های غیر اخلاقی در جامعه و فضای رسانه ای مجازی ازمهمترین اهداف اجرای این طرح است.

 

کد خبر 1096766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha