آرامش امروز کشور از برکات دفاع مقدس است

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک وظیفه همگانی گفت: آرامش امروز کشور با تمام دشمنی استکبار از برکات دفاع مقدس است

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا با گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز ما اگر امنیت و وحدت ملی داریم و کشورمان در آرامش در منطقه قرار دارد، می توانیم بگوییم که این از برکات آن روزهای ارزشمندی است که زمینه وحدت، هماهنگی، حضور، شور و نشاط ملت برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن فراهم شد و روزی بود که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در اصل از عوامل و مزدوران و تعداد کثیری از کشورهای همسو به کشور ما حمله کردند و طبعا قصد زمین گیر کردن انقلاب اسلامی و از میان بردن آن را داشتند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اما حضور امام و نفس گرم بنیانگذار انقلاب اسلامی و تاثیرات کلام ایشان موجبات حضور جوانان در جبهه، بسیج، سپاه و ارتش و قدم به قدم زمینه وحدت و دفاع ملی را برای همگان فراهم کرد که اگر امروز ما کشورمان در آرامش و شرایط خوبی علیرغم دشمنی های نظام استکباری قرار دارد، همه از برکات دفاع مقدسی است که به دلیل پایداری، ثبات و امنیت کشور در آن روزها فراهم شد و نتیجه آن را امروز ملت ما می بیند.

 

وی اظهار کرد:متاسفانه گاهی برخی افراد غیر منصفانه به این دستاوردها نگاه می کنند و فکر می کنند این دستاوردهایی که در عرصه های مختلف سازندگی، امنیت، سیاسی و بخش های مختلف به وجود آمده است، خود به خود فراهم شده و کاری از پیش نرفته است. باید بگوییم کاری که آن روزها انجام شده است، ثمره و میوه اش همین دستاوردهایی است که امروز در آن قرار داریم و همیشه باید وامدار شهدای انقلاب اسلامی و امام و کسانی باشیم که با فداکاری توانستند کشور را حفظ کنند و امروز ایران به عنوان کشوری مطرح و تاثیرگذار و مهم در منطقه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به  جلوگیری از ورود تحریف در جنگ تحمیلی گفت: وظیفه ما و دستگاه های فرهنگی و دفاعی این است که شرایط را در جنگ تحمیلی تبیین کنیم و بگوییم کجا بودیم و امروز کجا هستیم و کشور در چه شرایطی به سر می برد و زمینه های جنگ چگونه به وجود آمد و دلایل و چرایی به وجود آمدن آن را بیان کنیم. این ابعاد امروز باید برای نسل جوان تبیین شود تا بدانند این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و روند تکاملی را در آغاز شروع کرده و با شروع جنگ و تحمیل آن به کشور ما خواستند این انقلاب را زمین گیر کنند و وظیفه ملت در آن مقطع تاریخی آن بود که از انقلاب دفاع کنند. باید بگوییم ما چه تعداد شهید برای انقلاب داده ایم، شهدای گرانقدری که برخی به عنوان ستارگان درخشان این کشور امروز نام شان مطرح است.

 

وی گفت: بسیاری از شهدا گمنام و با ارزش هستند و از نقاط مختلف کشور برای کم کردن شر دشمن و جلوگیری از ورود آن جان خود را فدا کردند.

 

وی اظهار کرد: جوانان فکر نکنند این انقلاب سیر طبیعی بدون تنش را طی کرده تا به این نقطه رسیده است. امروز نیز جوانان باید بدانند و می دانند که آمریکا، اسراییل و ارتجاع منطقه و بسیاری از آنهایی که چشم دیدن دستاوردهای انقلاب را ندارند و نداشتند، مترصد فرصت هستند تا انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، از این جهت وظیفه همگان این است تا شرایط گذشته را تبیین کنند و برای نسل امروز روشنگری کنند تا جوانان بدانند انقلاب دستاوردهای کوشش ها و تلاش هایی است که ما را در فضای امروز قرار داده است.

 

وی گفت: دستگاه های مختلفی وظیفه تبیین شرایط جنگ را بر عهده دارند که البته در این زمینه اقداماتی انجام شده است و در مناسبت هایی برگزار شده است و یادواره های آن موضوع حرکت گروه های مختلف از جوانان برای دیدن سرزمین هایی که در آنها دفاع مقدس شکل گرفت و تبیین سفرهای مختلفی که به عنوان راهیان نور انجام می شود، می تواند به همراه ساخت فیلم های تاثیرگذار و آموزنده در تبیین جنگ تحمیلی موثر باشد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار کرد: فیلم گاندو نمونه ای از فیلم های موثر در تبیین دسیسه های دشمن بود که بخشی از توطئه های دشمن را به خوبی نشان داد. این نوع اقدامات تاثیرگذار می تواند جوانان را با اقدامات گذشته و توطئه های آنها که نظام استکباری در دست اقدام دارد، بیشتر آشنا کند و این امر تکلیف حوزه های علمیه، دستگاه های فرهنگی و تبلیغی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسندگان، رسانه های مکتوب است.

 

وی اظهار کرد: امروز فضای مجازی در اختیار همگان قرار دارد و کار بیشتری در این زمینه باید انجام بگیرد تا نسل امروز با شرایط گذشته بیشتر آشنا شود و از ورود هرگونه تحریف جلوگیری شود.

 

کد خبر 1096789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha