۱۱۳۵۶ موکب داخلی و خارجی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(ع) از مشارکت بیش از ۱۱ هزار موکب داخلی و خارجی برای برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازپایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)،  بخش شعائر و موکب ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دبیرخانه های آستان های مقدس حسینی و عباسی، تعداد موکب های داخلی و خارجی شرکت کننده در اربعین حسینی را اعلام و تاکید کرد: مسئولان این موکب ها باید به شرایط پیشگیری و احتیاطانه پایبند باشند.

 

«ریاض نعمه السلمان» رئیس این بخش گفت: از 25 ماه محرم الحرام، بخش شعائر و موکب های حسینی کار صدور مجوز برای مسئولان موکب ها را که در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد، آغاز کرده است.

 

نعمه افزود: بیش از 11 هزار و 356 موبک خدماتی از سراسر استان های عراق ثبت نام کرده است، بیش از 59 موکب عربی و خارجی در عزاداری اربعین امام حسین(ع) شرکت خواهند کرد. این موکب ها از کشورهای چین، سوئد، عربستان، سوریه، ایران، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و کشورهای دیگر هستند.

 

وی ادامه داد: موکب های حسینی به صورت رایگان به سوخت هایی همچون نفت سفید و گاز و آب آشامیدنی مجهز می شوند. مسئولان موکب های مجوزدار باید به توصیه های مرجعیت عالی دینی و وزارت بهداشت عراق برای اجرای شرایط پیشگیرانه و ایمنی و فاصله اجتماعی پایبند باشند، همچنین متعهد به زمان تعیین شده برای عزاداری موکب ها توسط این بخش براساس ضوابط اداری باشند.

 

بخش شعائر و موکب ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام کار سازماندهی مراحل ثبت نام و ورود موکب های حسینی و خدماتی را انجام می دهد.

کد خبر 1096797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha